رئیسی: مدافعان حرم از امنیت و اقتدار کشور دفاع کردند

رئیسی: مدافعان حرم از امنیت و اقتدار کشور دفاع کردند
جلسه روز چهارشنبه هیات‌ دولت

رئیسی با گرامیداشت یاد سرداران شهید سلیمانی و همدانی گفت: شهدای مدافع حرم علاوه بر پاسداری از حریم اهل بیت (ع)، از امنیت و اقتدار کشور نیز دفاع کردند و همه کسانی که دلسوز ایران و اسلام اند، قدردان این مجاهدت‌ها هستند.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز چهارشنبه هیات‌ دولت، قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره «خیام» در مدار، دریافت پیام، کنترل و مدیریت داده به دست متخصصان ایرانی را افتخار آمیز و اقتدار آفرین توصیف و از همه متخصصان هوا–فضا و سازمان فضایی قدردانی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت دانش هوا-فضا به عنوان پیشران برای کمک به توسعه کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم بنا دارد عقب ماندگی‌ها در این حوزه را جبران کند و در آینده شاهد رونمایی از دستاوردهای جدیدی در این زمینه خواهیم بود که کمک شایانی به محیط زیست، اکتشافات معدنی، مدیریت مخاطرات طبیعی و پایش مرزها می‌کند.

رئیسی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از تلاش‌های آنان برای آگاهی بخشی به جامعه، بر اهمیت جهاد تبیین تأکید کرد و از همکاران دولت خواست در تعاملی سازنده و صمیمانه با اصحاب رسانه، اقدامات دولت در همه بخش‌ها را به مردم گزارش دهند و اجازه ندهند هیچ گره ذهنی در افکار عمومی باقی بماند.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت مردمی از همان روز اول استقرار، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته و لازم است این تلاش‌ها هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، ضمن آنکه اگر وعده یا کاری هم بر زمین مانده، باید دلایل آن برای مردم تبیین شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری هجدهم مرداد به نام شهدای مدافع حرم در تقویم رسمی کشور، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و تصریح کرد: شهدای مدافع حرم، پاسداران حریم اسلام هستند که در مظلومیت، جانانه از ارزش‌ها دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی گفت: شهدای مدافع حرم علاوه بر پاسداری از حریم اهل بیت (ع)، از امنیت و اقتدار کشور نیز دفاع کردند و همه کسانی که دلسوز ایران و اسلام اند، قدردان این مجاهدت‌ها هستند.