واژگونی و انحراف از جاده، بیشترین آمار تصادفات بوشهر

شهرستان های دشتستان، تنگستان و گناوه دارای بیشترین سهم از تصادفات جرحی و فوتی استان می باشند

واژگونی و انحراف از جاده، بیشترین آمار تصادفات بوشهر

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر ضمن اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تصادفات در جاده های برون شهری و روستایی استان طی ده ماهه امسال می گوید: به ترتیب شهرستانهای دشتستان، تنگستان و گناوه دارای بیشترین سهم از تصادفات جرحی و فوتی استان می باشند.

بابک کاوه ئیان ادامه داد: ۲۳۹ نفر طی ده ماهه امسال در اثر تصادفات در محورهای برون شهری استان جان خود را از دست داده اند که این میزان تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین طی این مدت هزار و ۸۹۸ نفر مصدوم ناشی از تصادفات در استان داشته ایم. 

کاوه ئیان خاطرنشان کرد: واژگونی و انحراف از جاده بیشترین آمار تصادفات برون شهری استان بوده است و پس از آن برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر و وسیله نقلیه با موتورسیکلت دارای بیشترین نوع برخورد بوده اند.

وی با اشاره به درصد بالای واژگونی ها یادآور شد: سرعت بالا، خستگی و خواب آلودگی، حواس‌پرتی رانندگان ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقص در سیستم ترمز، عدم توازن محورهای چپ و راست وسیله نقلیه و فقدان آج لاستیک مناسب از دلایل اصلی واژگونی و انحراف از جاده می باشد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: بیش از ۶۲ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری می باشد که پس از آن موتورسیکلت و وانت دارای بیشترین تصادفات بوده است.

کاوه ئیان تصریح کرد: در ده ماهه امسال بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۲شب تا ۲بامداد رخ داده است و پس از آن ساعات ۸ تا ۱۰ شب و ۲ تا ۴ بعد از ظهر بیشترین تصادفات داشته اند.

به گفته وی، خواب کافی قبل از رانندگی، سالم بودن سیستم روشنایی وسایل نقلیه به خصوص در موتورسیکلت ها و رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی در پیشگیری از تصادفات شبانه موثر است.