واژگونی تانکر ۳۰ هزار لیتری بنزین در جاده سروستان-جهرم

واژگونی تانکر ۳۰ هزار لیتری بنزین در جاده سروستان-جهرم

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از واژگونی یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری حامل سوخت بنزین در جاده سروستان به جهرم خبرداد.

حمدهادی قانع افزود: با اعلام حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت بنزین به سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک از سوی آتش نشانی سروستان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ گروهی از آتش نشان شیراز را به همراه تانکر آبرسان، فوماتیک و پشتیبان به محل حادثه واقع در جاده  سروستان به سمت جهرم اعزام کرد.
وی گفت: یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری با محموله سوخت بنزین در مسیر در حال حرکت بوده که به علت نامشخصی که از سوی کارشناسان راهور در حال بررسی است، به حالت واژگون قرار گرفته بود.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد راننده خودرو خوشبختانه دچار مصدومیت جدی نشده و در همان لحظات اولیه از کابین خودرو خارج شده بود.
قانع بیان کرد: آتش نشانان با سرعت عمل پس از قطع جریان برق این وسیله نقلیه و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف محل حادثه، جاده را کاملاً ایمن کرده و مانع از تردد خودرو‌ها از محل حادثه شدند.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به این که نیرو‌های عملیاتی در چهار ساعت عملیات دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، اظهار کرد: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند. تیم عملیاتی در پایان تانکر واژگون شده را تا رسیدن به پالایشگاه همراهی و پشتیبانی کردند.