هیچ بحثی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نیست

هیچ بحثی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در حال حاضر در مجموعه دولت هیچ موضوع و بحثی در زمینه تقسیم استان فارس به دلایل مختلف مطرح نیست.

اسماعیل محبی‌پور درباره ارتقای بخش جویم در جنوب استان فارس به شهرستان، اظهار داشت: شهرستان جویم در هیئت دولت مصوب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم و در ادامه تعیین فرماندار را دنبال خواهیم کرد و شهرستان‌های فارس از 36 شهرستان به 37 شهرستان افزایش می‌یابد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش شهرستان‌های فارس آیا وزارت کشور و دولت برنامه‌ای برای تقسیم استان در نظر دارد یا خیر؟، توضیح داد: در حال حاضر در مجموعه دولت به دلایل مختلف بحثی مطرح نیست. هرچند اینکه مدیریت کوچک‌تر شود اعمال مدیربت بر عرصه جغرافیایی آسانتر است، اما طرحی که به مرحله مصوب رسیده باشد؛ تا کنون برای استان گزارش نشده است.

در پاسخ به این سوال که روند معرفی برخی فرمانداران شهرستان‌ها طولانی شده است، گفت: قرار نیست تا دولت تغییر می‌کند تمام مدیران و فرمانداران الزاما تغییر کنند، ممکن است برخی از فرمانداران بازنشسته شوند یا برخی خودشان درخواست برگشت از سمت دادند.

وی خاطرنشان کرد: مسیر خدمت بر اساس سیاست‌های دولت پیش رود و ما در پایان کاری سال 1400 سه فرماندار شهرستان معرفی شدند و در هفته نخست کاری سال جدید شاهد تغییر و تحولی در فرمانداری‌های شهرستان‌ها هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین گفت:خوشبختانه با همکاری مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون وضعیت این استان تا دیروز قبل از سفر‌های نوروزی مطلوب بوده است.

محبی‌پور با اشاره به آغاز سفر‌های نوروزی و حضور مسافران در فارس و شیراز ادامه داد: تکمیل واکسیناسیون باید جدی گرفته شود و استفاده از ماسک در هر محیطی الزامی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه براساس آخرین اعلام تنها دو شهرستان آباده و سرچهان قرمز هستند و دو شهرستان مرودشت و کوار نیز در وضعیت آبی قرار دارند تصریح کرد: پاسارگاد، ممسنی، خنج، اوز و لارستان نارنجی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.