هوای بوشهر در شرایط خطرناک قرار گرفت

آلودگی هوا در هفت شهرستان استان بوشهر خطرناک اعلام شد

هوای بوشهر در شرایط خطرناک قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به غلظت ریزگردها در شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان، کنگان، دشتی و تنگستان شرایط جوی در این شهرستان‌ها خطرناک اعلام شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهر بوشهر تا ساعت هشت صبح امروز یکهزار و ۲۰۴، دیلم، یکهزار و ۵۹۲، گناوه ۲ هزار و ۲۰۸، دشتستان ۲هزار و ۸۳۲، کنگان ۴۶۱ و عسلویه ۲۶۴ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به غلظت ریزگردها که در عسلویه ۲۶۴میکرو گرم بر مترمکعب گزارش شده شرایط جوی در این شهرستان نیز ناسالم گزارش شده است.

قلی نژاد اضافه کرد: از ساعت ۲۲ شامگاه دوشنبه استان بوشهر از طرف شمال شامل شهرستان‌های دیلم، بوشهر، دشتستان، گناوه و جزیره خارگ گرفتار ریزگردها شد به نحوی که تا ساعت چهار صبح امروز داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا غلظت ریزگردها را در دیلم و گناوه چهار هزار، بوشهر سه هزار و ۹۰۰ و دشتستان یکهزار و ۹۲۰ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد.

وی یادآور شد: بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در استان بوشهر ساعت چهار صبح امروز به میزان ۲۶ برابر استاندارد جهانی اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر پدیده گرد و غبار در این استان تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می‌دهد توده گرد و غبار در استان بوشهر از سمت شمال در حال کاهش و از سمت جنوب روبه افزایش است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: برای تعیین تکلیف وضعیت تعطیلی استان بوشهر در ساعت پایان امروز کمیته اضطرار باید تشکیل و با بررسی نقشه ها و شرایط استان برای فردا تصمیم گیری انجام می شود.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اوایل دوشنبه‌شب تا روز چهارشنبه نسبت به ورود و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و کاهش دید افقی در این استان  هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام  کرده بود و زمان ماندگاری این پدیده که بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر قرار می دهد تاپایان روز چهارشنبه  اعلام شده است.

۲۷ اردیبهشت ماه نیز استان بوشهر به دلیل غلظت گرد و غبار تعطیل شده بود.