اخطار قرمز هواشناسی برای فارس

اخطار  قرمز  هواشناسی برای  فارس

 اداره کل هواشناسی فارس با صدور اطلاعیه ای و اعلام سطح قرمز نسبت به بارش های موسمی همراه با رگبار، رعد و برق شدید وزش باد شدید و راه افتادن سیلاب در نیمه جنوبی این استان از روز چهارشنبه پنجم لغایت پنجشنبه ششم مرداد ماه هشدار داد.

 مدیرکل هواشناسی فارس گفت  اثر مخاطره همچون، سیلاب، طغیان رودخانه ها، آبگرفتی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل ها و مسدود شدن جاده ها، خسارات به صعنت کشاورزی، شکستن درختان و تیرهای چراغ برق  وجود دارد.

مسعود حقیقت افزود: آماده باش به تمام دستگاه های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری ها و شهرداری ها، راهداری، وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارات احتمالی و تخلیه هموطنان از نقاط حادثه خیز مانند بستر رودخانه ها و مسیل ها  توصیه می شود.

وی  تاکید کرد: پاک سازی کانال ها و آبراهه ها، بازگشایی دهانه پل ها، پاک سازی مسیر خروجی آب منازل، پرهیز از ماندن در بستر رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، اجتناب از توقف و تردد در حاشیه مسیل ها، جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه خیر، عدم جابه جایی عشایر کوچ رو و  جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها از دیگر توصیه هایی که حتما باید رعایت شود.

خلیل عبدالهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در نامه ای به دستگاه‌های اجرایی، اتخاذ تمهیدات مناسب وضعیت هشدار قرمز هواشناسی را خواستار شد. 

در پی بارش شدید باران فصلی عصر سی و یکم تیرماه در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان روخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، تاکنون ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مفقود شده است.