هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار داد  

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار داد    

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا روز پنجشنبه هفته جاری نسبت به وزش باد شدید روی دریا و مواجی و تلاطم خلیج فارس هشدار داده می شود.

پیام مساعدی اظهارداشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعد از ظهر امروز به تدریج سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا پایان هفته، خلیج فارس در قسمت‌های شمالی و مرکزی مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت گاهی بر پوشش ابر افزوده خواهد شد و در برخی از ساعات وقوع ناپایداری های جوی در سطح استان و روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: پیش بینی می‌شود فعالیت سامانه بارشی بصورت رعد و برق، رگبار پراکنده باران و وزش تندباد لحظه‌ای در روزهای پنجشنبه و جمعه از شدت بالاتری برخوردار باشد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و طی صبحگاه در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و از بعد از ظهر امروز در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۷:۳۶، مد اول ساعت ۱۳:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۸ و مد دوم ساعت ۲۳:۴۵ خواهد بود.