هواشناسی برای بوشهر باران پراکنده پیش بینی کرد

هواشناسی برای بوشهر باران پراکنده پیش بینی کرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز دوشنبه برای مناطق شمالی و مرکزی این استان بارش پراکنده باران پیش بینی می‎شود.

پیام مساعدی روز شنبه اظهار کرد: از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ موجی ناپایدار به استان، علاوه بر تغییر جهت جریانات به سمت جنوبی و افزایش پوشش ابر در سطح استان، احتمال وقوع بارش های پراکنده در مناطق شمالی استان در روز سه شنبه دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی با تداوم وزش بادهای شمالی روی دریا نیز طی امروز و فردا در اغلب ساعت‌ها سواحل استان مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

مساعدی ادامه داد: یک سامانه جدید بارشی نیز با شدت بیشتر در پایان هفته وارد استان بوشهر می‌شود که جزئیات تکمیلی آن ظرف روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل و مناطق جنوبی گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۲۰، مد اول ساعت ۱۰:۱۰، جزر دوم ساعت ۱۳:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۵۵ است.