همه دانش‌آموزان قوچانی حادثه گازگرفتگی از بیمارستان مرخص شدند

همه دانش‌آموزان قوچانی حادثه گازگرفتگی از بیمارستان مرخص شدند

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همه دانش آموزان روستایی در قوچان که ظهر امروز دچار گازگرفتگی شده بودند بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

حسین محمدزاده افزود: عصر امروز تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی در روستای "شفیع" از توابع شهرستان قوچان دچار مسمومیت محدود ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن شدند که با هدف کنترل دقیق وضعیت، توسط تیم‌های اورژانس و هلال احمر به بیمارستان موسی ابن جعفر(ع) این شهرستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: با بهبود کامل حال همه دانش آموزان انتقالی در همان ساعت ۱۲ امروز ظهر، همگی مرخص شده و به منزل رفته اند.

محمدزاده تاکید کرد: خوشبختانه وضعیت تحت کنترل بوده و مشکلی وجود ندارد.

وی پیش تر در خصوص علت این حادثه گفته بود: مدرسه دارای سیستم گرمایشی مرکزی بوده است، اما به دلیل سردی هوا با کمک والدین یک دستگاه "پولار" از مسجد محله به مدرسه منتقل و در سالن مدرسه جانمایی شده بود.

وی بیان کرد: روشن کردن این دستگاه به مرور موجب بروز سردرد در دانش آموزان شد و پیگیری اولیاء مدرسه منجر به کمک گرفتن از نیروهای امدادی شد.

به گفته سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این حادثه که ظهر امروز رخ داد، ۲۱ دانش آموز دچار حادثه شدند که ۱۷ نفر توسط پنج دستگاه آمبولانس اورژانس و یک نفر توسط تیم امداد و نجات هلال احمر به بیمارستان موسی ابن جعفر(ع) قوچان منتقل شدند.

ابوالفضل رفیعی افزود: همچنین سه دانش آموز به صورت سرپایی مداوا شدند.

این مدرسه در دوره اول ابتدایی دارای چهار کلاس بوده و به صورت ترکیبی دانش آموزان دختر و پسر در آن مشغول تحصیل هستند.

شهرستان قوچان در فاصله ۱۴۹ کیلومتری مشهد قرار دارد.