همه اقدامات برای زنده‌گیری پلنگ‌ زخمی سی‌سخت

محیط زیست دست به کار شد

یگان حفاظت محیط زیست همچنان در حال تلاش برای زنده گیری پلنگ زخمی مشاهده شده در سی‌‍سخت هستند.

چند شب پیش کلیپی از یک قلاده پلنگ در محدوده باغات بندان سی‌سخت در فضای مجازی دست به دست شد که بلافاصله یگان محیط زیست دست به کار شدند و از همان شب عملیات زنده گیری این پلنگ زخمی را آغاز کردند تا بلکه بتوانند این پلنگ را بگیرند و کاری برای مداوا و عمل پای این حیوان انجام دهند.

جمشید عبدی پور معاون طبیعی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به محض اینکه فیلم یک قلاده پلنگ در باغات سی‌سخت که از ناحیه پای چپ زخمی شده بود را دیدیم بلافاصله یگان حفاظت محیط زیست با چندین اکیپ در سطح منطقه مورد نظر که پلنگ مشاهده شده بود مستقر شدند تا بتوانند این پلنگ زخمی، این سرمایه دنا را زنده گیری گنند و تحویل دانشگاه شیراز دهند تا عملیات مداوا بر روی آن انجام گیرد.

وی اظهار کرد: از طرف سازمان محیط زیست یک تیم حرفه‌ای با دوربین‌های مدار بسته دید در شب هم اکنون در راه سی‌سخت هستند تا با تجهیزاتی که دارند ما را در زنده گیری پلنگ کمک کنند.

معاون طبیعی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به کشاورزان منطقه بندان سی‌سخت در خصوص حمله پلنگ عنوان کرد: با توجه به اینکه پلنگ مشاهده شده زخمی است و برای غذا بیشتر در باغات گشت می‌زند کشاورزان و باغداران احتیاط لازم را داشته باشند تا ما بتوانیم این حیوان را به سلامت زنده گیری کنیم.