فن خال : همسرم را متقاعد کنید تا سرمربی این تیم ملی شوم

فن خال : همسرم را متقاعد کنید تا سرمربی این تیم ملی شوم

لوئیس فن خال در نشست خبری پیش از دیدار برابر آمریکا، اظهار داشت: قبلا گفتم که بازیکنان تیم ملی آمریکا خیلی پرانرژی و از نظر فیزیکی خیلی قوی هستند و بازی با آنها دشوار است. ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا بتوایم آمریکا را شکست دهیم.

فن خال که پس از پایان رقابت های جام جهانی در قطر، نیمکت نارنجی‌ها را ترک خواهد کرد، در پاسخ به این پرسش که نظر وی درباره حذف بلژیک از جام جهانی چیست؟ یادآور شد: مردم بلژیک بسیار گرم و دوستانه برخورد می‌کنند و دوست داشتنی هستند. بازیکنانی که در ترکیب تیم درجام جهانی قطربودند، عالی بازی کردند. باید عملکرد همه بازیکنان ارزیابی شود اما باز هم همه چیز به تیم بازمی‌گردد. من هرگز در تمرینات آنها نبودم و همه بازی‌ها را نمی‌بینم. آخرین بازی آنها را دیدم و باید برنده می‌شدند و صعود می‌کردند.

سرمربی تیم ملی هلند در واکنش به این سوال که آیا به بلژیک خواهد رفت؟ به طعنه گفت: باید همسرم را متقاعد کنید. شوخی به کنار اما من همیشه آزادم تا خودم تصمیم بگیرم. برخی از کشورها وجود دارند که به آنجا مهاجرت نمی‌کنم و همسرم هم علاقه‌ای ندارد. به همین سادگی. اکنون با تیم هلند هستم و می‌خواهم قهرمان شوم و بعد از آن خواهیم دید که آیا پیشنهادی روی میز وجود دارد یا خیر.

وی اضافه کرد: در فوتبال فرصت‌های زیادی پیش می‌آید اما اکنون هلند قهرمان جهان نیست و اگر رسانه‌های هلندی را باور کنیم هم هرگز قهرمان نخواهیم شد.

فن خال درباره حذف آلمان و شکست اسپانیا خاطرنشان کرد: هر تیمی به دنبال صعود و برد است و فکر نمی‌کنم اسپانیا و آلمان می‌خواستند تا اینگونه از جام جهانی حذف شده یا در آن شکست بخورند اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است.

وی درباره اهمیت مهار پنالتی‌ها و حذف تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۱۴، گفت: مهار پنالتی خیلی اهمیت دارد. ما در سال ۲۰۱۴ عملکرد خوبی داشتیم تا نیمه نهایی آمدیم اما به خاطر پنالتی شکست خوردیم. از اشتباهات گذشته درس گرفتیم و باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم تا بتوانیم پنالتی‌های خوبی بزنیم. دروازه‌بانان ما برای مهار پنالتی خوب هستند و روی این موضوع خیلی کار کردند.

سرمربی تیم ملی هلند درباره تیم ملی آمریکا نیز یادآور شد: این تیم تاکنون خوب بازی کرده و بازیکنان سریعی دارد. برخی از این بازیکنان در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و آنها این فرصت را داشتند تا صعود کنند و با عملکرد خود این موضوع را اثبات کردند.

فن خال در پاسخ به این پرسش که پیش‌تر گفته بود می‌خواهد به بلژیک برود و اینکه نظرش درباره آفریقا چیست؟ با لبخندی گفت: هنوز با همسرم در این زمینه صحبت نکردم اما همه گزینه‌ها را در نظر می‌گیرم. الان ما فقط به بازی با آمریکا فکر می‌کنیم نه آفریقا و بلژیک.