یحیی می‌خواهد صدرنشین بماند

 فولاد- گل گهر؛ شاگردان نکونام به دنبال طلسم شکنی

یحیی می‌خواهد صدرنشین بماند

 مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۴ دیدار روز پنج شنبه آغاز می‌شود. با نزدیک شدن به رقابت‌های جام جهانی قطر، تب فوتبال باشگاهی کم‌کم فروکش می‌کند؛ مسابقات لیگ برتر که 10 هفته خود را پشت سر گذاشته، با برگزاری هفته یازدهم به تعطیلات طولانی‌مدت خواهد رفت.

بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۴ دیدار روز پنج شنبه شروع می‌شود و مابقی دیدار‌ها هم روز جمعه برگزار خواهد شد. در حساس‌ترین بازی ها، تیم پرسپولیس به مصاف مس کرمان می‌رود و تیم استقلال هم مهمان تیم هوادار است.  بعد از آن مسابقات لیگ برتر فوتبال به خاطر اردوی تیم ملی فوتبال و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تعطیل می‌شود.

پرسپولیس- مس کرمان

دیدار پرسپولیس و مس برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ پرسپولیس این روزها با بردهای اقتصادی و پیروزی‌های یک بر صفر صدرنشین شده، اما فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی ارایه نمی‌کند. سرخپوشان این هفته به مصاف دومین تیم مسی لیگ برتر می‌روند. آنها مس رفسنجان را در ورزشگاه آزادی دو هفته پیش شکست دادند و اکنون باید به مصاف دیگر تیم استان کرمان بروند. مس کرمانی که بعد از سال‌ها دوباره به لیگ برتر برگشته است. مسی‌ها هفته گذشته دومین برد فصل خود را به دست آوردند تا با 9 امتیاز در رده سیزدهم قرار بگیرند. پرسپولیس با 3 گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد، اما در فاز هجومی خیلی موفق نبوده و فقط 10 گل زده دارد که 6 گلش را لوکا دیا زده است. در واقع این مهاجم هلندی 60 درصد گل‌های سرخپوشان را به ثمر رسانده و اکنون به همراه محمد عباس‌زاده، مهاجم تراکتور در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

پرسپولیس با یک برد اقتصادی دیگر هم می‌تواند با صدرنشینی به تعطیلات لیگ برود و خود را برای بازی با استقلال بعد از جام جهانی آماده کند. شاید اگر هفته دوازدهم لیگ برگزار می‌شد این مسابقه حساسیت‌هایش برای هواداران پرسپولیس افزایش پیدا می‌کرد، اما اکنون سرخپوشان هر نتیجه‌ای که در این بازی بگیرند بیش از یک و ماه نیم فرصت دارند تا خود را برای بازی بعد که دربی است، آماده کنند.

مس کرمان هم نشان داده مقابل تیمَ‌های مدعی و بالانشین جدول بازی‌های خوبی ارایه می‌کند. آخرین تقابل مس و پرسپولیس در لیگ برتر فصل 92-92 بود که پرسپولیس 6 بر صفر این تیم را شکست داد، اما بعید است که فردا بتواند چنین نتیجه‌ای را تکرار کند.

فولاد- گل گهر سیرجان

بدون شک یکی از بازی‌های جذاب هفته یازدهم لیگ برتر در اهواز برگزار می‌شود؛ جایی که دو تیم مدعی و قدرتمند فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان رودرروی هم قرار می‌گیرند. فولاد البته روزهای سختی را در لیگ برتر تجربه می‌کند و بعد از 4 تساوی متوالی هفته گذشته هم مقابل نساجی شکست خورد تا به رده نهم جدول سقوط کند و 12 امتیازی باقی بماند.

گل‌گهر سیرجان که این فصل حضور در صدر جدول را هم تجربه کرده است، اکنون با 18 امتیاز در رده چهارم لیگ برتر ایستاده است. فصل گذشته فولاد یک بار گل‌گهر را شکست داد و بازی دیگر دو تیم با مساوی به پایان رسید. اکنون شاید بهترین وقت برای گل‌گهر است که باخت فصل را جبران کنند. این مسابقه تقابل سرمربی اسبق تیم ملی با مربی آینده این تیم است! باشگاه البته با حضور نکونام در تیم ملی موافقت نکرده است، حتی به صورت پاره‌وقت که گفته می‌شد نکونام دستیار پاره‌وقت کی‌روش است.

گل‌گهر اگر در این بازی پیروز شود و تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان نتیجه لازم را نگیرند، شانس صدرنشینی را قبل از جام جهانی خواهد داشت، ولی فولاد بعد از این مسابقه یک بازی معوقه هم با ملوان دارد که چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

تراکتور- ملوان

تیم فوتبال تراکتور هفته گذشته شکست سنگینی برابر تیم سپاهان متحمل شد و با ۱۴ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفت.

شاگردان بردیف قصد دارند از میزبانی خود نهایت استفاده را ببرند و با برد برابر تیم ملوان جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند و با پیروزی به تعطیلات لیگ برتر فوتبال بروند.

محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور به علت محرومیت نمی‌تواند تیم خود را در این بازی همراهی کند و همین موضوع به دغدغه اصلی بردیف تبدیل شده است چرا  که دروازه بان دوم تراکتور در بازی با سپاهان عملکرد خوبی نداشت و در شکست سرخپوشان تبریزی تاثیرگذار بود.

در آن طرف، تیم ته جدولی  ملوان هفته گذشته در یک بازی جنجالی برابر تیم پرسپولیس شکست خورد و با ۵ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی باقی ماند.

مازیار زارع سرمربی ملوان  در بازی با پرسپولیس با داور مسابقه درگیر و از زمین مسابقه اخراج شد. زارع در بازی با تراکتور هم محروم است و قادر به همراهی تیمش در این بازی نیست.

قو‌های سپید انزلی محکوم به برد برابر تراکتور هستند تا همچنان امیدوار به بقا در لیگ برتر فوتبال باشند.

تیم ملوان در سال ۵۴ توانست تیم تراکتور را شکست بدهد و این آخرین برد این تیم شمالی بوده است. انزلی چی‌ها در ۴۷ سال بعدی هیچ گاه نتوانستند تیم تراکتور را در جریان بازی شکست بدهند. البته در سال ۸۹ بازی این ۲ تیم در جام حذفی در تبریز با تساوی بدون گل به پایان رسید و تیم ملوان در ضربات پنالتی برنده بازی شد.

تیم‌های ملوان و تراکتور ۲۱ بار در تبریز به مصاف هم رفته اند که سهم تراکتور ۱۳ برد و ۷ بازی هم مساوی شده و یک بار نیز ملوان به برتری دست یافته است.

به هر حال باید دید ملوانی‌ها می‌توانند این بار طلسم شکنی کنند و تراکتور را در خانه اش شکست بدهند یا نه!

صنعت نفت آبادان- پیکان

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان همچنان با فیروز کریمی می‌بازد و هفته گذشته هم برابر تیم مس کرمان شکست خورد.

برزیل ایران در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و با ۵ امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان فیروز کریمی قصد دارند با برتری برابر تیم پیکان نوار باخت‌های خود را قطع کنند، اما با حریف جوان و با انگیزه‌ای مواجه هستند.

در آن طرف، تیم پیکان هفته گذشته برابر تیم هوادار به تساوی یک بر یک دست یافت و با ۱۱ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول رده بندی قرار دارد.

خودرو سازان می‌خواهند دست پر از آبادان برگردند تا با روحیه بالا به تعطیلات لیگ برتر فوتبال بروند.

برنامه بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

روز جمعه

هوادار- استقلال- ساعت ۱۶

مس رفسنجان- سپاهان- ساعت ۱۶:۳۰

آلومینیوم اراک- نساجی مازندران- ساعت ۱۷:۳۰

ذوب آهن- نفت مسجد سلیمان- ساعت ۱۸:۳۰