بدون فرمانده مقابل شکست‌ناپذیران

هفته نهم لیگ برتر| ذوب آهن - استقلال ۱۷:۳۰

بدون فرمانده  مقابل  شکست‌ناپذیران
رقابت‌های روز پایانی هفته نهم لیگ برتر

4 مسابقه پایانی هفته نهم لیگ برتر امروز، جمعه، برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی استقلال میهمان تیم ذوب‌آهن است. در ادامه نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم.

هوادار - ملوان؛ عبور از بحران؟

هوادار رده دوازدهمی میزبان تیم ملوان در رده پانزدهم جدول لیگ است هر دو تیم هفته گذشته پیروز شدند تا از بحران فاصله بگیرند البته ملوان هنوز در منطقه خطر است و برای بقا در لیگ برتر باید روند نتیجه‌گیری خود را بهبود ببخشد.

هوادار دوست ندارد دوباره به لیگ یک برگردد و اگر امروز برنده شود چند پله در جدول لیگ ممکن است صعود کند اما ملوان در صورت برد به رده دوازدهم جدول خواهد رسید. اکبر ایمانی هافبک با تجربه ملوان در این بازی به دلیل مصدومیت احتمالا غایب است.

تراکتور تبریز- نفت مسجدسلیمان؛ تقابل با حریف بحران‌زده

 تراکتور بعد از 3 برد متوالی مقابل مس رفسنجان در حالیکه 10 نفره شده بود بازی را واگذار کرد و اکنون در این دیدار خانگی به دنبال بازگشت به جمع مدعیان است. نفت مسجدسلیمان هم تیمی است که سه باخت متوالی دارد و در دو بازی آخر 9 گل خورده، رضا مهاجری سرمربی تیم نفت کار دشواری برای بازیابی بازیکنان تیمش دارد تا  آنها همان تیم سختکوش و جنگنده سابق باشند.

تراکتور در صورت پیروزی شانس صعود تا رده چهارم لیگ برتر را دارد اما نفتی‌ها برای اینکه از رده سیزدهم جدول پایین‌تر نروند باید پیروز شوند. تراکتوری‌ها هفته گذشته از داوری گلایه داشتند و بردیف سرمربی تیم هم اعلام کرد اخراج یک بازیکن روی شکست این تیم بی‌تاثیر نبوده است. پیروز شدن نفت در تبریز مثل یک معجره می‌ماند! نفت مسجدسلیمان فصل گذشته هم فقط یک امتیاز از تراکتور در مجموع دو دیدار رفت و برگشت گرفت.

ذوب آهن - استقلال؛ نبرد با تیم شکست‌ناپذیر در غیاب ساپینتو

ذوبی‌ها با 7 تساوی در لیگ برتر بیست و دوم رکورددار هستند و این هفته میزبان  تیم استقلال هستند که هفته گذشته مقابل فولاد متوقف شد. البته مربیان و مدیران باشگاه استقلال مدعی هستند که حداقل یک پنالتی این تیم توسط داور اعلام نشده و به همین دلیل هم آنها نتوانستند فولاد را شکست بدهند. ساپینتو سرمربی استقلال هم به دلیل بدرفتاری روی نیمکت در بازی با گل‌گهر سیرجان دوشنبه این هفته به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شد و ضمن جریمه 400 میلیون تومانی دو دیدار دیگر هم از همراهی استقلال محروم شد. اکنون باید دید مهدی تارتار می‌تواند دو باخت فصل گذشته مقابل استقلال را جبران کند یا بازهم به استقلال امتیاز خواهد داد؟!ذوب آهن هم یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ است که ساختار دفاعی منسجمی دارد هرچند در بخش حمله ضعیف است.

ذوب آهن اگر بتواند استقلال را شکست بدهد می‌تواند سه چهار پله در جدول لیگ صعود کند و از رده نهم جدا شود ولی استقلال به دنبال صدرنشینی است و با تمام توان به میدان خواهد رفت. البته ساپینتو  این هفته نیز محروم  است و از روی سکوها نظاره‌گر بازی آبی پوشان خواهد بود. ذوب آهنی ها با توجه به اشتباه داوری در دیدار استقلال و فولاد از این هراس دارند که داور بخواهد با استقلالی ها مهربان تر باشد و حتی محمد نوری مربی ذوب آهن می گوید می ترسیم بخواهند اشتباه داوری را برای استقلال در بازی با ما جبران کنند!

با این حال استقلال آنقدر قدرت دارد که مثل فصل گذشته بتواند در میدان مسابقه حریفان خود را شکست بدهد. تیمی پرمهره که کادر فنی پرتغالی هم جذب کرده تا بتواند قهرمانی فصل گذشته اش را تکرار کند.

آلومینیوم اراک - مس کرمان؛ اولین بازی تاریخ دو تیم

آلومینیوم در خانه نتوانسته نتایج مطلوبی بگیرد و بیشتر خارج از خانه پیروز شده و این هفته میزبان مس کرمانی است که 6 هفته است رنگ برد را ندیده و بعد از پیروزی مقابل پیکان دیگر این تیم برد نداشته و اکنون با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته در حالیکه آلومینیوم 9 امتیازی دهم است. مس کرمان بعد از مدت ها به لیگ برتر بازگشته و این مسابقه اولین بار در تاریخ دو باشگاه در این سطح برگزار می شود. شاگردان سید مهدی رحمتی در صورت برد در این بازی شانس صعود سه چهار پله ای را در جدول لیگ دارند. مس کرمان هم می خواهد از منطقه خطر فرار کند.

برنامه روز دوم مسابقات هفته نهم:

جمعه ۲۲ مهر

هوادار تهران  - ملوان بندر انزلی - ساعت ۱۶- ورزشگاه پاس قوامین تهران

تراکتور تبریز  -  نفت مسجد سلیمان- ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه یادگار امام  تبریز

ذوب آهن  اصفهان - استقلال- ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر فولادشهر

آلومینیوم اراک  - مس کرمان- ساعت ۱۷- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک