هشدار نسبت به طوفانی شدن خلیج فارس و دریای عمان

هشدار  نسبت به طوفانی شدن خلیج فارس و دریای عمان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در دریای عمان و خلیج فارس هشدار داد و خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی شد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج دریا در دریای عمان و خلیج فارس از روز شنبه ۲۴ دی‌ماه تا روز یک‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه هشدار داد و اعلام کرد که وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی به یک تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل به ۱.۵ تا ۲.۵ متر نیز خواهد رسید. این وضعیت مناطق ساحلی در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  به همین دلیل نیز احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از شنا و غواصی به ویژه در فراساحل، محدودیت در ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی ، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی واعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.