هشدار نسبت به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نسبت به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد

با توجه به پیش‌بینی افزایش دما، اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان هشدار داد.

اسلام جاودان خرد، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: هفته جاری برای شروع آتش سوزی در جنگل بسیار خطرناک است مردم هوای طبیعت را داشته باشند.

وی اظهارکرد: آنگونه که کارشناسان هواشناسی گفته اند هفته جاری در سراسر کشور، گرمای شدید پدیده جوی غالب مناطق بخصوص در جنوب کشور خواهد بود.

جاودان خرد تصریح کرد: پیش بینی‌ها نشان می دهد، استان‌های گرمسیری کشور دمای بسیار بالایی را در این هفته تجربه خواهند کرد، از طرفی شدت این گرما در روزهای پایانی هفته یعنی پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گرم شدن هوا، زمینه آتش سوزی جنگل و مرتع را  فراهم آورده و بسیار خطرناک است. از این رو از مردم و همه طبیعت دوستان می خواهیم در این هفته مواظب طبیعت خدادادی استان باشند و در صورت وقوع هرگونه آتشی، سعی کنند در لحظات نخست که به زمان طلایی مهار آتش مشهور است ضمن اطلاع رسانی به موقع  خودشان برای مهار آتش اقدام کنند.

جاودان خرد ادامه داد: نیروهای محیط زیست بصورت شیفت بندی و شبانه روز مواظب و آماده باش هستند، اما اگر مردم کنار ما نباشند امانت نسل های آینده به خطر خواهد افتاد.

وی با یاد آوری شماره تماس ۱۵۴۰ گفت: تلفن تماس ۱۵۴۰ پل ارتباطی مردم با محیط زیست است و طبیعت دوستان می توانند گزارشات زیست محیطی خود را از طریق این شماره و بدون هیچ گونه پیش شماره ای با مسئولان محیط زیست در جریان بگذارند.