هشدار نارنجی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در بوشهر

هشدار نارنجی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در بوشهر
کاهش محسوس دما پیش بینی می شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی جوی از روز سه شنبه تا چهارشنبه این هفته سامانه بارشی پر قدرتی در این استان فعال خواهد شد که نسبت به پیامدهای احتمالی آن هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می‌شود.

پیام مساعدی اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه بارشی با هسته سرد به این استان از روز سه شنبه و تداوم فعالیت آن تا اواخر روز چهارشنبه است.

وی بیان کرد: بر این اساس در این مدت بارش باران همراه با وزش باد گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در نقاط مختلف استان بوشهر و روی دریا پیش بینی می شود.

مساعدی ادامه داد: انتظار می رود از سه شنبه‌شب تا ظهر روز چهارشنبه بارش‌ها با شدت و حجم بیشتری ادامه یابد و دمای هوا نیز در روز چهارشنبه به طور محسوسی کاهش می یابد.

وی افزود: منطقه اثر سامانه یاد شده در سطح استان بوشهر با تمرکز بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی و روی خلیج فارس است.

مساعدی ادامه داد: با فعالیت این سامانه نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط، احتمال شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، لغزندگی جاده ها و کاهش محسوس دما در روز چهارشنبه هشدار داده می‎‌شود.

وی تاکید کرد: در این ارتباط هم استانی‌ها باید از فعالیت ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

مساعدی افزود: همچنین کشاورزان نیز باید مراقب محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارت احتمالی باشند.