هشدار بارانی برای آخر هفته در هرمزگان

هشدار بارانی برای آخر هفته در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از فعالیت یک سامانه بارشی موسمی در استان خبرداد و گفت: مردم به توصیه‌های صادر شده از سوی ستاد بحران استان توجه کرده و از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی پرهیز کنند.

مهرداد حسن زاده افزود: در روز‌های گذشته هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است که طی این هفته یک سامانه بارشی موسمی وارد استان شده و اکثر مناطق استان را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: از شب گذشته فعالیت این سامانه بارشی در بخش‌هایی از شهرستان حاجی‌آباد در شمال استان و شهرستان بستک در غرب استان آغاز شده، در حاجی‌آباد بارش تگرگ در سیرمند و روستا‌های مرکزی این شهرستان شاهد بودیم.

حسن زاده اضافه کرد: شب گذشته در شهرستان بستک نیز بارش بیش از ۴۶ میلیمتر باران، برق شهرستان قطع شد و خساراتی نیز برجای گذاشت که خسارت‌ها در حال ارزیابی است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه است، گفت: مهم‌ترین مناطقی که تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد مناطق شرقی، شمالی و غربی و برخی مناطق مرکزی استان است که فعالیت بیشتر در سمت غرب استان دور از انتظار نیست.

حسن زاده با اشاره به اینکه ممکن است بارندگی در مناطق زلزله‌زده استان نیز وجود داشته باشد عنوان کرد: تمهیدات لازم برای این مسئله اندیشیده شده است.

مدیر بحران استانداری هرمزگان افزود: در این مدت توصیه می‌کنیم مردم به هشدار‌های صادره توجه لازم را داشته باشند، با فعالیت این سامانه احتمالا شاهد روان‌آب و سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی باشیم و در ساعات بعد از ظهر نیز تندباد‌های لحظه‌ای امکان آسیب زدن به سازه‌های سبک را دارد.

بیشتر بخوانید:

صاعقه جان مرد ۴۶ ساله هرمزگانی را گرفت