سالانه ۱۲۰ نفر در رودخانه‌های خوزستان غرق می‌شوند

سالانه ۱۲۰ نفر در رودخانه‌های خوزستان غرق می‌شوند

رئیس هیات نجات غریق خوزستان گفت: آخرین آمار مغروقین برای سال گذشته است که می‌توان گفت هر ساله ۱۲۰ نفر غرق می‌شوند.

محسن ابدالی افزود: در هشت سال گذشته آمار نشان می‌دهد که خوزستان جزو استان‌های اول کشور در بخش مغروقین در رودخانه‌ها است.

او  ادامه داد: مازندران و گیلان آمار کمتری در بحث مغروقین سواحل دارند و علی‌رغم این‌که میزان استفاده از سواحلی شمال کشور چند برابر نسبت به خوزستان است اما طرح ساماندهی سواحل در این استان‌ها به خوبی اجرا شده است که ما نیز اگر بتوانیم این طرح را شبیه‌سازی کنیم، کمک دهنده است.

رئیس هیات نجات غریق خوزستان بیان کرد: این آمار در تابستان در ماه‌های تیر و مرداد به صورتی است که آمار مغروقین در رودخانه‌ها ۷۵ درصد، در کانال‌ها ۱۱ درصد و مابقی مربوط به استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی است. البته راه‌های زیادی برای کنترل این موضوع وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را بررسی کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این زمینه قرار شد که یک برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شده و با تشکیل کمیته‌هایی بحث حصارکشی در خصوص کانال‌ها انجام شود. به هر حال باید کارگروه و اتاق فکر تشکیل دهیم و هر کسی بر اساس توانایی کمک کند که بخش عمده می‌تواند از طریق وزارت نیرو و شهرداری باشد.

ابدالی گفت: خود ما نیز نیروهای سیاری را کنار رودخانه‌ها گذاشته‌ایم که به خانواده‌ها هشدار دهند که این طرح در بیشتر شهرهای ساحلی استان اجرا شد و در مجموع در روزهای شلوع و پراستفاده می‌توانیم جان یک تا دو نفر را نجات دهیم.