هشدار؛ ابتلا به آنفلوآنزا در قشم افزایش یافت

هشدار؛ ابتلا به آنفلوآنزا در قشم افزایش یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نسبت به افزایش موارد مراجعه قشموندان با علائم بیماری آنفلوآنزا به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان هشدار داد و گفت: آزمایش ۸۵ درصد افرادی که با نشانه های این بیماری در آبان ماه به این بیمارستان مراجعه کرده اند، مثبت بوده که تمامی آنها بستری شده اند.

دکتر یاسر مرادی ضمن تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از بیماری های آنفلوآنزا و کرونا از سوی قشموندان اظهار داشت: در آمار مراجعه کنندگان به مراکز خدمات جامع سلامت سطح این شهرستان مرزی در سه هفته اول آبان ماه نیز جواب آزمایش ۶۵ درصد افرادی که دارای علائم بیماری آنفلوآنزا بوده اند، مثبت گزارش شده که این افراد به صورت سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت تحت درمان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه کودکان بیشترین مراجعان به مراکز درمانی هستند، گفت: بنابر این با توجه به بازگشایی مدارس ضرورت دارد تا این افراد در مکان‌ های شلوغ حتما از ماسک استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم افزود: همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس بسیار حائز اهمیت است چرا که ۸۲ درصد مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا، کودکان زیر ۱۴ سال هستند.

دکتر مرادی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک در اماکن عمومی و مسقف، شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، تجمع نکردن در اماکن مسقف و قرنطینه افراد مبتلا به بیماری های آنفلوآنزا و کرونا به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک می کند. 

بیماری آنفلوآنزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌ کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌ های  آ، ب و ث تقسیم بندی می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.