هرمزگان قطب تولید نفت و انرژی کشور می‌شود

هرمزگان قطب تولید نفت و انرژی کشور می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه امسال ۲ پالایشگاه بزرگ «شهید سلیمانی» و «مکران» در استان کلنگ زنی شد، گفت: با بهره برداری از این پالایشگاه ها، این استان به‌زودی به قطب نخست نفت و انرژی در کشور تبدیل خواهد شد.

احسان کامرانی روز سه شنبه در رزمایش گروه‌های جهادی بسیج ادارات و تجلیل از خانواده‌های شهیدان، مدیران و فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات استان افزود: در حوزه فولاد هم استان هرمزگان اکنون مقام سوم را دارد که با چندین طرحی که در این حوزه مورد بهره‌برداری قرار گرفته، در این زمینه هم تا سال آینده اول خواهیم شد.

وی بیان داشت: در حوزه های صنعت و معدن، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، کشاورزی و شیلات، ورزش و جوانان، مسکن، برق، زیرساخت ها و توسعه شبکه‌ها نیز در این استان بسیار کار شده و نمود عینی دارد که این پیشرفت با روحیه اخلاص و بسیجی مدیران و نیروهای خدوم رقم خورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: هفته دولت امسال شاهد کلنگ زنی و افتتاح ۸۷۱ طرح به ارزش ۱۱۰ هزار میلیاد تومان بودیم که این رقم، آن هم در شرایط تحریم‌های اقتصادی در مقایسه با سال گذشته ۲۵ برابر رشد داشته است.

نرخ بیکاری در هرمزگان سه درصد کاهش یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین به کاهش نرخ سه درصدی بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در شروع دولت سیزدهم ۱۸.۳ درصد بوده که امسال به ۱۵.۳ درصد رسیده است.

کامرانی با اشاره به اینکه از گذشته نرخ بیکاری در استان هرمزگان بالا بوده است، عنوان کرد: افزایش نرخ بیکاری و فقر و فلاکت در این استان با دارابودن ظرفیت‌های بزرگی همچون صنایع و معادن قابل قبول نیست ولی با شروع دولت مردمی و همتی که در مدیران جهادی وجود دارد امیدواریم در سال آینده نرخ بیکاری تک رقمی و به زیر ۹ درصد برسد.

وی همچنین گفت: امیدواریم برای بیشتر دانشجویان هرمزگانی که دانش آموخته شده اند، اشتغال پایداری شکل بگیرد و این امر با نگاهی که در دولت مردمی و همت مدیران هست، اتفاق خواهد افتاد.

روحیه اخلاص و مردمی بودن، برجسته‌ترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: آن چیزی که این شهیدان را برجسته کرده، داشتن روحیه اخلاص، مردمی بودن، با مردم زیستن و در کنار مردم شهید شدن است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی از گذشته کشور متمدنی بوده هست و اکنون نیز تمدن نوین اسلامی درحال شکل‌گیری است، گفت: نمونه بارز آن پیاده روی اربعین حسینی است که دشمنان فکر می‌کنند اگر خدشه ای به این مراسم معنوی وارد کنند می‌توانند به اهداف شوم خود برسند اما این محاسبات اشتباهی بیش نیست.

کامرانی در پایان ابراز داشت: با این نوع نگاهی که در دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور وجود دارد، امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی در کشورمان باشیم و این امر با همراهی، همفکری و همدلی که در تمام قوای سه گانه، نیروهای مسلح، علما، ائمه جمعه و جماعات و همه کسانی که در این نظام سهم دارند، محقق می شود.