هرمزگان، رتبه اول کشور در تعیین تکلیف اموال تملیکی

هرمزگان، رتبه اول کشور در تعیین تکلیف اموال تملیکی

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در ۹ ماهه امسال، استان هرمزگان مقام اول کشور در تعیین تکلیف اموال تملیکی را بدست آورده است.

مجتبی قهرمانی بیان کرد: این رتبه با توجه به آمار عملکرد سازمان اموال تملیکی بر اساس جمع بندی شاخص‌های هجده گانه عملکردی در حوزه‌های اموال منقول و غیرمنقول در سطح کشور بدست آمده است.

او گفت: بنا بر آمار، مجموع فروش اموال منقول و غیرمنقول استان در این ۹ ماه بیش از سیصد و ۱۷ میلیارد تومان بوده و درآمد سازمان در این مدت نیز سی و هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

قهرمانی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه درباره لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: به محض صدور دستورات رئیس محترم قوه قضاییه در این خصوص، با تشکیل کارگروه ویژه و در نظر گرفتن تمهیدات لازم، اقداماتی، چون استقرار تعدادی از قضات دادسرا در سازمان اموال تملیکی، ارزیابی فنی سامانه‌های این سازمان، تفکیک و دسته‌بندی پرونده‌های جاری و مختومه، ترخیص فوری کالا‌های سریع الفساد، پیگیری شد.

وی اظهار کرد: همچنین تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای تخلیه و بارگیری با همکاری دستگاه‌های متولی، امحاء و معدوم سازی کالا‌های تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت که به موفقیت‌های قابل توجهی در تعیین تکلیف اقلام موجود در انبار‌های این سازمان منجر شد و در نتیجه بر اساس بررسی‌های انجام شده، استان هرمزگان در تمامی شاخص‌ها عنوان برتر کشور را به دست آورد.