هدیه مشترک استقلال و سپاهان به پرسپولیس!

نویدکیا و مجیدی به تساوی رضایت دادند

هدیه مشترک استقلال و سپاهان به پرسپولیس!

در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر دو تیم سپاهان و استقلال در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گل‌های این بازی را محمد دانشگر در دقیقه ۶ برای استقلال و ولسیانی در دقیقه ۱۳ برای سپاهان به ثمر رساندند.

با این نتیجه استقلال با ۵۷ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند و سپاهان با ۴۶ امتیاز در جایگاه سوم جدول ایستاد.

نیمه اول

بازی با حملات سپاهانی‌ها آغاز شد و استقلال در دقایق ابتدایی بازی سعی در مدیریت بازی داشت اما در دقیقه ۶، آبی‌پوشان پایتخت بر خلاف جریان بازی موفق شدند گل اول را به ثمر برساندند. محمد دانشگر روی سانتر جعفر سلمانی صاحب موقعیت در محوطه جریمه سپاهان شد و با ضربه سر توانست  گل اول آبی‌ها را به ثمر برساند.

سپاهان پس از این گل شکل هجومی‌تری به خود گرفت و در دقیقه ۱۲، محمدرضا حسینی با نفوذ خود به محوطه جریمه استقلال، توانست یک پنالتی برای تیمش بگیرد و یک دقیقه بعد ولسیانی از روی نقطه پنالتی موفق شد گل تساوی‌بخش شاگردان محرم نویدکیا را به ثبت برساند.

پس از گل سپاهان، بازی شکل آرام‌تری به خود گرفت و دو تیم بیشتر در میانه میدان به دنبال ایجاد فرصت‌های گلزنی بودند. در این میان موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای در بازی شکل گرفت که البته دروازه دو تیم تهدید نشد.

در دقیقه ۳۴، بازیکنان سپاهان روی یک کار ترکیبی، شهریار مغانلو را در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت کردند اما ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت. مغانلو یک دقیقه بعد باز هم موقعیتی شبیه به فرصت قبلی داشت که بازهم نتوانست کاری از پیش ببرد.

جعفر سلمانی در دقیقه ۴۰ روی اشتباه مدافع سپاهان، موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت اما شوت این بازیکن در نزدیکی دروازه سپاهان، با دفع رشید مظاهری روبرو شد.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل برتری در نیمه اول ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

نیمه دوم

موقعیت‌های خطرناک نیمه دوم، از دقیقه ۵۵ آغاز شد. رودی ژستد روی سانتر صالح حردانی و اشتباه مدافع فولاد صاحب فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او را محمد نژادمهدی موفق شد دفع کند تا ضربه این بازیکن به گل تبدیل نشود.

در دقیقه ۵۹ سپاهان می‌توانست دروازه استقلال را باز کند. شهریار مغانلو روی ارسال سروش رفیعی از روی نقطه کرنر صاحب موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی شد اما ضربه سر او با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دو تیم در اواسط نیمه دوم نتوانستند موقعیت خطرناکی ایجاد کنند و بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

در دقیقه ۷۷، امید نورافکن با حضور در محوطه جریمه استقلال، شوت سنگینی روانه دروازه سید حسینی کرد که این ضربه با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

استقلالی‌ها تا دقایق پایانی تلاش زیادی کردند تا بتوانند دروازه سپاهان را باز کنند اما موقعیت‌های نصفه و نیمه این تیم راه به جایی نبرد تا این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، محمد دانشگر، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۴۶- سعید مهری)، صالح حردانی (دقیقه ۵۸- وریا غفوری)، امیرحسین حسین‌زاده (دقیقه ۷۶-  ارسلان مطهری)، کوین یامگا (دقیقه ۸۷- آرمان رمضانی) و رودی ژستد (دقیقه ۵۸- سبحان خاقانی).

ترکیب سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گئورگی ولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علی‌محمدی (دقیقه ۸۷- مسعود ریگی)، سروش رفیعی (دقیقه ۸۷- میلاد جهانی)، محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو (دقیقه ۸۷- سجاد شهباززاده).