رتبه بندی در ایستگاه پایانی

وزیر خیال معلمان را راحت کرد

رتبه بندی در ایستگاه پایانی

وزیر آموزش و پرورش از تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان تا پایان سال جاری خبر داد. یوسف نوری در نشست با فرهنگیان و معلمان مشگین‌شهر اظهار کرد: معلمان بعد از سه سال شرایط سخت کرونایی در سال تحصیلی جاری خوش درخشیدند و شرایط مطلوب و مناسبی را در حوزه آموزشی و تربیتی در کشور شاهد هستیم.

وی به دغدغه معلمان در مورد رتبه‌بندی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا همه معلمان تا پایان اسفند ماه شامل رتبه‌ بندی شوند و حتی رایزنی‌های جدی را انجام دادیم تا مهرآفرینان نیز در قالب طرح رتبه‌بندی از مزایای آن استفاده کنند.

وی گفت: تاکنون 26 هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه بندی به معلمان پرداخت شده است و مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

نوری طولانی بودن صدور رتبه برای اساتید دانشگاه را یادآور شد و اظهار کرد: در دانشگاه‌ها اعطای رتبه حداقل ۲ سال طول می‌کشد و یک استاد دانشگاه با ارائه مدارک و مستندات واقعی بعد از ۲ سال رتبه مورد نظر را به دست می‌آورد در حالی که دانشگاه‌ها سالانه سه هزار استاد را در جایگاه رتبه‌بندی قرار می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش در مدت یک سال سعی کردیم تا مراحل مختلف رتبه‌ بندی را اجرا کنیم که تاکنون برای ۴۰۰ هزار نفر فرهنگی صدور احکام انجام شده و تا پایان اسفندماه تمام احکام رتبه‌بندی معلمان صادر خواهد شد.

نوری از معلمان خواست تا قانون، آئین‌نامه و شیوه‌نامه رتبه‌بندی را به دقت مورد مطالعه قرار دهند تا بدون مقایسه یکدیگر بتوانند بر اساس مدارک و مستندات بارگذاری شده، رتبه خود را احراز کنند.