نمایندگان مجلس هم به درد مستاجران دچار شدند!

نمایندگان مجلس هم به درد مستاجران دچار شدند!

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس می گوید در ابتدای هر دوره، مجلس مبلغی به نمایندگان برای اجاره خانه در تهران پرداخت می‌کند که این میزان در سال اول مجلس یازدهم ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن بود که این پول هم به صورت ماهیانه از حقوق نماینده کم می‌شود.

این پول حقوق نبوده و یک وام است. ممکن است بگویند کارمندان هم به اجبار از شهرستان به تهران منتقل می شوند اما به همین کارمند، مدیرکل و مسوول خانه سازمانی داده می‌شود در صورتی که چنین امکاناتی برای نمایندگان وجود ندارد. همین الان ما نماینده‌ای داریم که می‌گوید صاحبخانه او اجاره را دو برابر کرده و برای پرداخت اجاره و ودیعه مسکن با مشکل مواجه شده است.

وی فضای عمومی مجلس نسبت به مذاکرات را خوب توصیف کرد و گفت: برجام و مساله مذاکرات برای حل مشکلات اقتصادی مردم است پس هر مذاکره‌ای که با حفظ حقوق، شأن و اقتدار ملت ایران به حل مشکلات اقتصادی منتج شود، مورد تایید نمایندگان مجلس است؛ ما کاری به شرق، غرب و آمریکا نداریم و فقط حقوق ملت برایمان مهم است.

احمد امیرآبادی فراهانی درباره واردات خودرو نیز اظهار کرد:  شرکت‌های خودروسازی داخلی می‌گویند دست ما را نبسته و آزاد بگذارید، در این شرایط ما از فولکس واگن هم جلو می‌زنیم، اجازه دهید ما ضرر نکنیم و از تکنولوژی‌های روز استفاده کرده و محصولمان را به قیمت روز عرضه کنیم و در این صورت ما از شرکت‌های خودروساز خارجی هم بهتر می شویم؛ چون چنین توانی داریم. ما هم می گوییم بسم الله. اما نمی گذاریم ضمن داشتن انحصار، خودروهایتان را به قیمت آزاد بفروشید بعد هم مردم هزینه های مدیریتی شما را پرداخت کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس م

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس همچنین درباره تبدیل وضعیت ایثارگران با بیان این آمار که حدود ۸۷ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون ایثارگران،‌ تبدیل وضعیت شدند در عین حال گفت:‌ اگر دستگاه‌ها کوتاهی کرده و تصور می‌کند با اخراج ایثارگران و عدم تبدیل وضعیت آن ها مجلس کوتاه می‌آید، اشتباه می‌کنند. اگر این تبدیل وضعیت تا پایان سال جاری صورت نگیرد، تلاش می‌کنیم تا آن را مجددا در بودجه ۱۴۰۲ تکرار کنیم.