نماینده هرمزگان در مجلس: وزیر راه باید پاسخگوی سوانح جاده‌ای باشد

نماینده هرمزگان در مجلس: وزیر راه باید پاسخگوی سوانح جاده‌ای باشد

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصادفات جاده‌ای در هرمزگان گفت: وزیر راه باید پاسخگوی سوانح جاده‌ای هرمزگان باشد.

احمد مرادی عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز با اشاره به افزایش جان باختگان حوادث رانندگی برون شهری اظهار داشت: از ابتدای نوروز تاکنون حدود ۲۰نفر فقط در جاده کهورستان لار کشته شده‌اند و این در حالیست که بارها درباره پرترافیک و ناایمن بودن این مسیر تذکر داده‌ایم.

مرادی خاطرنشان کرد: جای این سوال باقیست که چرا به این جاده مهم که ردیف بودجه مصوب هم دارد توجه نمی‌شود. مدیران استان در این زمینه‌ تلاش کرده‌اند اما حل مسائل و مشکلات هرمزگان در حوزه راه‌های فرعی و اصلی نیازمند توجه ملی در سطح وزارتخانه است.

مرادی متذکر شد: بافت‌های فرسوده بندرعباس نیز یکی دیگر از دغدغه‌های مهم است و با وجود گفته‌های فراوان تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان ادامه داد:خدمات دهی به ساکنان پروژه‌های مسکن مهر نیز یکی دیگر از مسائل مهم است و مردم در این بخش هم تاکنون صبوری زیادی از خود نشان داده اند.

ندادن مطالبات پیمانکاران فسادزاست

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس پرداخت نشدن بدهی دولت به پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی را برای نمایندگان بسیار نگران کننده توصیف و اضافه کرد: شرمنده پیمانکارانی هستیم که کار خود را انجام داده‌اند ولی برای گرفتن مطالبات خود با مشکل مواجه شده‌اند.

به گفته مرادی محصور شدن مطالبات پیمانکاران به دلیل نداشتن نقدینگی آسیب‌های زیادی دارد که افزایش فساد اداری یکی از آنهاست.

مرادی بیکاری، فرسودگی ماشین آلات و کاهش کیفیت کار را از دیگر آسیب‌های ناشی از پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران دانست و گفت: در مواردی دیده شده که برای اجرای یک طرح ، ۱۵بار مناقصه برگزار شده اما کسی شرکت نکرده است.