نمایشگاه نوشت‌افزار در حرم شاهچراغ(ع) برپا است

نمایشگاه نوشت‌افزار در حرم شاهچراغ(ع) برپا است
فعالیت این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس شاهچراغ (ع) اعلام کرد: نخستین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی با عنوان «ایران نوشت» در شیراز به میزبانی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برپا شده است.

علیرضا صحرائیان روز دوشنبه اظهار کرد: این نمایشگاه روز جمعه ۲۸ مردادماه جاری با حضور استاندار فارس و تولیت آستان مقدس و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از جمله مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آموزش و پرورش، رئیس کل دادگستری استان و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز افتتاح شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس شاهچراغ (ع) ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه کار فرهنگی بسیار بزرگی بود که از شش ماه قبل پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به آن در آستان مقدس شاهچراغ (ع) انجام شد و با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد که این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور برقرار باشد.

برپایی نمایشگاه با ۴هزار محصول فرهنگی

صحرائیان افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و همچنین مؤسسات فرهنگی و آموزشی نیاز مبرمی به تهیه نوشت‌افزار دارند؛ بنابراین لازم بود که شرایط دسترسی آسان‌تر و مطمئن‌تری به نوشت‌افزارهایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی در داخل کشور تولید شده است، فراهم شود.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه با افزون بر ۴هزار قلم محصول فرهنگی افتتاح شد؛ تولید این محصولات که قرابت کاملی با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارند توسط تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته است.

صحرائیان بیان داشت: خوشبختانه استقبال بی نظیری از این نمایشگاه صورت گرفته و بسیاری از خانواده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان در این نمایشگاه حضور یافتند. همچنین در این چهار روز شاهد حضور پُرشور کودکان در حرم شاهچراغ (ع) بودیم.

این مقام مسئول یادآور شد: این استقبال نشان دهنده این است که مردم ما هنوز اصالت خود را حفظ کرده‌اند و پای اعتقادات دینی و مذهبی‌شان ایستاده‌اند و علاقه دارند فرزندانشان را با قهرمانان ملی مانند سردار سلیمانی و دیگر شهدا آشنا کنند و با این فرهنگ پرورش دهند.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس شاهچراغ (ع) اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۱ الی ۲۳ در طبقه دوم شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) میزبان علاقه مندان است.