نمایش محشر در شیراز، گامی در جهت تقویت مفاهیم اعتقادی  

نمایش محشر در شیراز، گامی در جهت تقویت مفاهیم اعتقادی    

فعالان فرهنگی ، مسوولان و بازدید کنندگان از همایش محشر در شیراز با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایش فاخر ، آن را در جهت تعالی ارزشهای اسلامی توصیف کردند و یاد آور شدند : باید با زبان نمایش و هنر مفاهیم اعتقادی و دستاوردهای آن را در جامعه تقویت کرد.

نمایش محشر به عنوان یک اثر فاخر و تاثیر گذار در شیراز ، سومین حرم اهل بیت(ع) در حال اجراست ، این همایش به همت سازمان هنری رسانه ای اوج و مشارکت شهرداری شیراز و فرماندهی سپاه استان فارس از تاریخ ۲۲ شهریور الی ۵ مهر ماه در شیراز اجرا می شود و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت:
http://www.namaticket.ir برای تهیه بلیت رایگان این نمایش، اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی استانداری فارس روز شنبه در حاشیه برگزاری این نمایش گفت: با زبان نمایش و هنر مفاهیم اعتقادی و دستاوردهای خود را در جامعه تقویت کنیم.

هادی بستام با حضور در محل اجرای نمایش میدانی محشر در شیراز عنوان کرد: اجرای این نمایش فاخر میدانی جای تشکر دارد و شیراز به برگزاری چنین نمایش هایی نیاز دارد.

مدیر روابط عمومی استانداری فارس افزود: نمایش محشر در راستای تحقق جهاد تبیین به خوبی داستان زیبایی از جهان پس از مرگ را با داستانک هایی در خصوص اربعین حسینی، دفاع مقدس و معاد  روایت می کند و بسیار فاخر است و جامعه نیازمند اکران چنین نمایش هایی است.

وی بیان کرد: با زبان هنر به خوبی می توان مباحث مختلف را انتقال داد و با آحاد جامعه ارتباط خوبی برقرار کرد و هر جا به سراغ هنر رفتیم نتایج مطلوبی حاصل کرده ایم و از سازمان اوج بابت آن تشکر می کنیم و شاهد استقبال تماشاچیان بودیم.

بستام ادامه داد: مقام معظم رهبری موکدا بر جهاد تبیین تاکید ویژه دارند و در راستای جهاد تبیین باید عوامل هنری مانند نمایش محشر را در دستور کار قرار دهیم و با زبان نمایش و هنر مفاهیم اعتقادی و دستاوردهای خود را در جامعه تقویت کنیم.

وی گفت: انتقال این مفاهیم با کار هنری و روایتگری هنر به نسل نوجوان و جوان بسیار موثر واقع می شود و این نمایش های میدانی با رویکرد مذهبی و دینی با آداب و فرهنگ اسلامی ما منطبق است و بیشتر به دل نسل جوان می نشیند و اثر می گذارد و موجب تقویت دانش دینی نسل جدید خواهد شد.

مدیر روابط عمومی استانداری فارس افزود:نمایش محشر در راستای تحقق جهاد تبیین به خوبی به تبیین زندگی پس از مرگ، دفاع مقدس، اربعین حسینی و ... می پردازد.

نمایش محشر در تحقق جهاد تبیین مؤثر است

مهدی نصیری قره قانی عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم  اظهار کرد: با توجه به نمایش میدانی فصل شیدایی در سال گذشته در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تخمین حدود ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان برای تماشای نمایش محشر را داشتیم و خوشبختانه طرح آن تهیه شد و تمام دستگاه ها پای کار آمدند.

وی ادامه داد: ردیف بودجه برای این نمایش امسال به تصویب رسید و امیدواریم که اجرای چنین نمایش هایی در شیراز ادامه یابد و جذابیت نمایش های میدانی برای مخاطبان بسیار زیاد است و در چند شب اول تمام صندلی ها رزرو شده و شاهد استقبال بیشتر مردم در شب های آتی از نمایش محشر خواهیم بود.

نصیری تاکید کرد: محتوای این نمایش در زندگی مادی بسیار لازم توجه است تا مردم و مسئولان به اعمال و رفتار خود در زندگی توجه بیشتری کنند و این نمایش در فرهنگ سازی اسلامی و رفتار ما بی شک نقش بسزایی دارد.

عضو شورای اسلامی شیراز افزود: چنین نمایش هایی در جهاد تبیین مؤثر است و یکی از روش های تبیین، نمایش زنده است و می تواند اثرگذاری ویژه داشته باشد و محشر تبیین الگوی رفتار و اعمال و مسئولیت های افراد جامعه است.

نصیری تصریح کرد: نمایش های میدانی با محوریت مذهبی اثر مطلوبی بر مخاطبان نوجوان و جوان می گذارد و تاثیر آنها از دروس و کتاب ها نیز بیشتر است زیرا به صورت عینی این مفاهیم را مشاهده می کنند.

نمایش محشر به عنوان یک برنامه هنری در انتقال مفاهیم دینی موفق عمل کرده است

حسین اسلامی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس نیز اظهار کرد: هنر از منبرهای خوب انتقال مفاهیم دینی است و نمایش محشر تلفیق مناسبی از هنر و اعتقادات مذهبی ایجاد کرده است تا پیام اعتقادی در ابعاد مختلف را به مردم و به ویژه نسل جوان منتقل کند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی ضمن حضور در محل اجرای نمایش محشر در شیراز گفت: از دست اندرکاران تهیه این نمایش فاخر تشکر می کنیم و قطعا نقش هنر در انتقال مفاهیم دینی و اعتقادی به ویژه به نسل نوجوان و جوان بسیار مهم و اثرگذار است.

وی افزود: تا بحال از موضوع هنر غفلت کرده ایم اما با چنین کارهای فاخر هنری و حمایت از حوزه هنر در آینده در انتقال این مفاهیم موفق تر خواهیم بود.

پدر شهید مدافع امنیت تاکید کرد: هنر یکی از منبرهای اثرگذار در حوزه مفاهیم دینی است و نمایش محشر تلفیقی مطلوب از هنر و اعتقادات مذهبی ماست و دارای ابعاد اعتقادی، معنوی، اخروی، دفاع مقدس و ..‌. است.

اسلامی گفت: سازمان اوج دارای کارنامه خوبی در تلفیق هنر و مباحث دینی است و نگاه و حرکت رو به جلو دارد و از چنین مجموعه هایی باید حمایت های جدی به عمل آید و از مسئولان می خواهیم گود سیمان به یک شهرک سینمایی روباز تبدیل شود.