تعویض طلایی تاوارس

نساجی مازندران 0- صنعت نفت آبادان 2

تعویض طلایی تاوارس

صنعت نفت آبادان موفق شد در هفته دوازدهم لیگ برتر پس از ۸ هفته طعم پیروزی را بچشد و نساجی را در قائمشهر شکست دهد. 
دو تیم در نیمه نخست عملکرد خوبی نداشتند و بازی عموما در میانه میدان پیگیری می‌شد و هیچ موقعیت جدی در این نیمه روی دروازه‌ها شکل نگرفت.
اما با شروع نیمه دوم تاوارس دست به تعویض زد و با ورود ممی‌زاده به زمین ورق برگشت. او خیلی زود با حرکت تکنیکی خود از سمت راست توپ را روی دروازه نساجی ارسال کرد تا خالدی اولین گل نفتی‌ها را به ثمر برساند و دقایقی بعد نفتی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی با تیزهوشی ممی‌زاده که خط دفاع نساجی را به هم ریخت به گل دوم رسیدند. اشتباه مدافعان نساجی در دفع توپ و ضربه والی تهی‌دست کار نساجی را یکسره کرد و تعویض‌های مطهری در ادامه بازی نتوانست روند بازی را تغییر دهد.
سومین تغییر سرمربی در آغاز راه خوش یمن بود و نفت به دومین پیروزی فصل خود رسید حالا نفت با این پیروزی ۹ امتیازی شد و موقتاً با یک پله صعود جای نفت مسجد سلیمان را در جدول رده‌بندی گرفت.

هفته دوازدهم لیگ برتر؛ دوشنبه: 1401/09/28 ؛ ساعت: 14
استادیوم: شهید وطنی قائم‌شهر
داور:مهدی اوجاقی/ کمک‌ها: حسین ظهیری و امین زاهدی؛ داور چهارم: شبیر بهروزی/ ناظر:اکبر بخشی‌زاده
نساجی مازندران:
علیرضا حقیقی، حامد شیری، امیرمهدی جانملکی، علی شجاعی، سیداحمد موسوی (86- علیرضا ابراهیمی)، اکبر صادقی (71- عرفان گل‌محمدی)، محمد شریفی (54- رضا جعفری)، فرزاد زامهران (54- مسعود شجاعی)، صابر حردانی، آداما نیان (54- مهرداد عبدی)، کریم اسلامی

سرمربی: حمید مطهری
صنعت نفت آبادان:
فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهیدست، حسین ساکی، امید خالدی، محمد قنبری، فردین یوسفی (80- رحیم آلبوغبیش)، حسین پور امینی (46- مهدی ممی زاده)، حکیم نصاری (90- فیاض میر دورقی)، عباس بوعذار (80- فاخر تهامی) و میرهادی میرجوان (46- سینا مریدی)
سرمربی: ادسون تاوارس

اخطار ها:
صنعت نفت: عماد میرجوان (29) سینا مریدی (77) فیاض میر دورقی (90+6)
نساجی: علی شجاعی (81)

شرح گل‌ها:
نساجی صفر - صنعت نفت یک (47- امید خالدی): ارسال بلند ممی‌زاده از سمت راست به داخل محوطه جریمه به امید خالدی رسید و شوت این بازین در محوطه شش قدم وارد دروازه حقیقی شد.
نساجی صفر - صنعت نفت دو (76- میثم تهی‌دست): باز هم ممی زاده از سمت راست نفوذ کرد و پس از اینکه یک بازیکن نساجی را جا گذاشت وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس رو به بیرون توپ را به بازیکنان خودی سپرد اما ضربه بازیکنان نفت با دفع ناقص مدافعان نساجی همراه شد و شلیک سهمگین تهی دست از پشت محوطه جریمه به طاق دروازه حقیقی چسبید و گل دوم نفت به ثمر رسید.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: نفوذ بازیکنان نفت از سمت راست و ارسال آن‌ها برای میرجوان پیش از رسیدن به او، با خروج به موقع حقیقی رو به رو شد و او توانست توپ را مهار کند.
دقیقه ۲۱: حسین ساکی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه آرام او با اختلاف کم از کنار دروازه حقیقی بیرون رفت
دقیقه ۳۰: نفوذ شجاعی از سمت چپ و پاس عرضی او به داخل محوطه جریمه خطرساز شد اما مدافعان نفت به سختی توانیتند توپ را دور کنند.
دقیقه ۳۳: همکاری تیمی بازیکنان نساجی جواب داد و توپ پشت محوطه جریمه به شریفی رسید اما شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه گروسیان به بیرون رفت
دقیقه ۳۵: باز هم ارسال نفتی از سمت راست این بار روی سر میرجوان نشست اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت تا جدی‌ترین موقعیت نفت تا این لحظه از دست برود.
دقیقه ۴۰: عباس بوعذار از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او را حقیقی به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه ۵۳: ارسال بلند موسوی از سمت راست در درون محوطه جریمه به نیان رسید اما آخرین ضربه آداما نیان با اختلافی ناچیز از بالای دروازه نفت بیرون رفت.
دقیقه ۶۷: بازیکنان نساجی با ارسالی بلند توانستند توپ را به اسلامی درون محوطه جریمه برسانند اما شوت این بازیکن پس از برخورد به قنبری با اختلافی کم راهی اوت شد و یک کرنر برای نساجی بدست آمد.
دقیقه ۷۸: مسعود شجاعی از پشت محوطه جریمه دروازه گروسیان را هدف قرار داد اما ضربه او با اختلافی اندک از بالای دروازه نفت بیرون رفت.
دقیقه ۸۵: صابر حردانی از سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد و اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او هم با اختلاف از بالای دروازه گروسیان به بیرون رفت.

بهترین بازیکن زمین:
مهدی ممی‌زاده در ۴۵ دقیقه حضور خودش در زمین نمایش خوبی داشت. او گه بین دو نیمه وارد زمین شده بود توانست پاس گل اول تیمش را ارسال کند و روی گل دوم نفت نقش مهمی ایفا کرد و به نوعی سازنده گل دوم تیمش هم بود. ممی‌زاده با این بازی درخشان تعویض طلایی تاوارس لقب گرفت و توانست زمینه ساز کسب دومین پیروزی فصل تیمش بشود.

حواشی:

* بازیکنان نساجی ابتدای بازی عکس هوادار خردسال نساجی که چندی پیش فوت شد را برای ادای احترام نگه داشتند.


* در حالی که قرار بود بازی بدون تماشاگر برگزار شود اما شورای تامین با حضور ۱۵۰۰ هوادار موافقت کرد و چیزی در حدود ۸۰۰ هوادار نساجی در ورزشگاه حضور دارند.
* پس از ورود مسعود شجاعی به زمین، حامد شیری بازوبند کاپیتانی نساجی را بر بازوی این بازیکن با تجربه بست.
* در ۸ تقابل آخر دو تیم، نساجی هرگز نتوانسته طعم پیروزی را بچشد و حاصل کار دو تیم ۳ پیروزی برای صنعت نفت و ۵ تساوی بوده است.
* در دقیقه ۶۳ پس از اینکه داور در موقعیتی تک به تک خطای مهاجم نساجی را گرفت و مانع گلزنی میزبان شد، حمید مطهری به شدت به داور مسابقه اعتراض کرد و اوجاقی مجبور شد به سرمربی نساجی کارت زرد نشان دهد.
* اندک هواداران حاضر در ورزشگاه وطنی پس از گل دوم نفت به عملکرد تیمشان اعتراض داشتند.

نتایج بازی‌های لیگ برتر ایران

جدول لیگ برتر در پایان بازی‌های امروز