نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

چه عاملی در کاهش نرخ بیکاری تاثیرگذار بود؟

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با واقعی خواندن کاهش نرخ بیکاری به عواملی که موجب کاهش نرخ بیکاری در استان شده اشاره کرد.

علی شهابی‌نسب در خصوص کاهش نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۱ گفت: طرح اشتغال نیروی کار در چهار فصل سال انجام می‌شود و در تابستان امسال کارشناسان مرکز آمار با مراجعه به ۱۵۰۰ خانوار به صورت نمونه وضعیت اشتغال و بیکاری را جویا شدند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تعریفی از بیکاری گفت: بیکار کسی است که طی دو ساعت کاری انجام نداده باشد اما چون فصل تابستان فصل برداشت محصولات و همچنین فعال شدن پروژه‌های عمرانی است نرخ بیکاری استان از ۹.۱ به ۸.۷ درصد کاهش یافت و از رتبه ۱۷ کشور به رتبه ۱۲ تنزل پیدا کردیم.

وی بیان کرد: برداشت محصولات باغی مانند سیب، انگور، عسل، گردو در فصل تابستان و فعال شدن پروژه‌های بزرگ عمرانی در بخش راه و کشاورزی موجب شده نرخ بیکاری تابستان امسال کاهش داشته باشد هر چند ممکن است با شروع فصل پاییز و زمستان نرخ بیکاری مجددا افزایش یابد.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات نقد و اسناد خزانه به استان اختصاص یافت که ۶۳۴ میلیارد از محل سفر رئیس جمهور بود در حالی که اعتبارات کل سال ۹۹ استان ۴۷۷ میلیارد بوده لذا افزایش سه برابری اعتبارات و تزریق منابع باعث فعال شدن پروژه‌ها و کاهش نرخ بیکاری استان شده است.