نرخ بلیت دریایی بندرعباس - شارجه صدای مسافران را درآورد

نرخ بلیت دریایی بندرعباس به شارجه از قیمت پرواز نیز بالاتر است

نرخ بلیت دریایی بندرعباس - شارجه صدای مسافران را درآورد

نرخ بالای بلیت دریایی بندرعباس به شارجه که از قیمت پرواز نیز بالاتر است، صدای مسافران این مسیر را درآورده است.

کشتیرانی والفجر پس از ماهها تعطیلی خط مسافری دریایی بندرعباس به شارجه (امارات متحده عربی) و بالعکس، بار دیگر این خط را از 14 بهمن ماه امسال راه اندازی کرده است.

اما آنچه شگفتی مسافران این مسیر را به دنبال داشته، نرخ بالای بلیت این مسیر است که از سوی کشتیرانی والفجر و به طور رسمی در کلاس درجه دو و یک سره 3 میلیون و 100 هزار تومان و بصورت رفت و برگشت معادل 5 میلیون و 200 هزار تومان به فروش گذاشته شده است.

 این سفر دریایی با کشتی کاتاماران نگین انجام می‌شود که حدود 6 تا 8 ساعت از بندر شهید باهنر در استان هرمزگان تا شارجه در راه است.

این نرخ بالای بلیت در حالی است که هم اکنون پرواز ایران و ایر و فلای دوبی در این مسیر 2 میلیون و 900 هزار تومان تا 3 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد و عملا نرخ بالای شناور در مسیر رفت برای مسافران به صرفه نیست.

مجتبی عامری فعال حوزه گردشگری در این زمینه گفت: سفر دریایی به شارجه امارات بیشتر از سوی مردم بومی و آنهم بدلیل سکونت کارگری در امارات صورت می‌گیرد و مسافران این شناور بدلیل امکان داشتن ظرفیت 70 کیلو بار با این شناور سفر می‌کنند تا بتوانند بخشی از مایحتاج و نیازهای خود را با شناور به امارات منتقل کنند اما با این حال از نرخ بالای آن رضایت ندارند و بالا ماندن این نرخ ممکن است به تعطیلی دوباره این خط دریایی این بار به دلیل گرانی نرخ بلیت رخ دهد.

وی البته این نرخ را نسبت به نرخ پیش از بحران کرونا بسیار بالا دانست و گفت: در سال 98 تردد در این مسیر بصورت یک سره 450 تا 650 هزار تومان هزینه در بر داشت اما اکنون 4 برابر شده است و این نرخ بالایی است و البته گفته شده که بخشی از گرانی بلیت بدلیل مشکل در دریافت سوخت یارانه‌ای و بخشی دیگر بدلیل گران بودن نرخ خدمات بندری در امارات است.