نخستین مانور ترافیکی معابر شیراز برگزار می‌شود

نخستین مانور ترافیکی معابر شیراز برگزار می‌شود
ترافیک شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از اجرای نخستین مانور بررسی و رفع مشکلات ترافیکی معابر کلان شهر شیراز در قالب طرح شیراز ایمن در آخرین جمعه مرداد ماه خبر داد.

هادی شه‌دوست شیرازی سه‌شنبه ۲۵ مرداد در جلسه هماهنگی برگزاری مانور ترافیکی با بیان اینکه این طرح بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده با مناطق شهرداری در روز جمعه ٢٨ مرداد ماه به شکل هماهنگ برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این طرح در دو بخش بررسی و احصاء مشکلات ترافیکی معابر اصلی شهر و رفع نواقص، برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه این طرح در دو فاز اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: در فاز نخست طرح، معابر مشخص شده در هر منطقه از شهرداری با حضور کارشناسان ترافیکی بررسی و مستند سازی بر اساس چک لیست تجهیزات ترافیکی انجام خواهد شد.

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در فاز دوم طرح موارد احصا شده در قالب یک گزارش کامل تدوین و برای اجرا به مناطق و اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک ابلاغ می‌شود تا در بازه زمانی مشخص شده رفع نقص انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور ترافیکی گفت: به طور یقین اجرای این طرح به‌ویژه بازنگری تابلو و علائم و تجهیزات ترافیکی به ایمنی شهر و کاهش سوانح رانندگی کمک خواهد کرد.

سرهنگ حمید کریمی با بیان اینکه پلیس برای اجرای طرح و احصاء مشکلات در کنار شهرداری قرار دارد، خاطرنشان کرد: ثمره تلاش و همکاری پلیس و شهرداری کاهش مشکلات ترافیکی و افزایش ایمنی معابر شهر و شهروندان است.