نجات معجزه آسا در متروی شیراز

نجات معجزه آسا در متروی شیراز

علی جمشیدپور - خبرنیوز/ مسافر متروی شیراز از مرگ نجات یافت.

چند دقیقه قبل ( بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱) مردی 34  ساله روی ریل ایستگاه شاهد شیراز سقوط کرد که با واکنش به موقع دیگر مسافران، قبل از رسیدن قطار شهری از حادثه ای ناگوارتر  جان سالم به در برد.

مردی 60 ساله که سابقه حضور در جبهه را دارد تنها مسافری بود که در لحظه وقوع این حادثه در ایستگاه مترو حاضر بود و در مورد این اتفاق به خبرنگار ما اینگونه توضیح  داد: 

« منتظر رسیدن قطار بودم که با گوشه چشمم مردی را دیدم که به لبه ایستگاه نزدیک می شود. چند لحظه بعد بدون دلیل خاصی با سر بر روی ریل ها افتاد. خیال می کردم که خودش با پای خودش بالا می آید اما در کمال تعجب متوجه شدم که حرکت نمی کند. نزدیک شدم و دیدم که با خونریزی شدید از ناحیه سر بیهوش بر روی ریل ها افتاده است. قطار خط روبرو هم در حال نزدیک شدن به ایستگاه بود و وقتی رسید با داد و فریاد به همه اشاره کردم که نگذارید حرکت کند.»

وی ادامه داد: « اگر قطار روبرو حرکت می کرد به این معنی بود که در این ایستگاه مشکلی وجود ندارد و مترو همین خط که جوان بیچاره بر روی ریل های آن سقوط کرده بود سر می رسید و خدا می داند چه اتفاقی می افتاد.»

گفتنی است، پس از دقایقی با رسیدن اورژانس، وضعیت مصدوم تا حدودی ثابت و به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شد.

در پی وقوع این سانحه یکی از افراد حراست ایستگاه مترو شاهد شیراز در برخوردی عجیب با مردم و خبرنگار ما ضمن توهین خواستار این بود که حتی مردم نگاه هم نکنند!

در این رابطه خبرنگار ما با یکی دیگر از مأمورین با سابقه ایستگاه در مورد این نوع برخوردها صحبت کرد که پاسخ وی اینچنین بود: « گاهی اوقات به دلیل حساسیت موضوع و استرسی که به مأمور ایستگاه وارد می شود و به دلیل عدم برگزاری مانورهای تمرینی برای کنترل بهتر در چنین شرایطی و بعضا به خاطر تعویض مکرر نیروهای حراست که دارای تجربه تخصصی در برخورد با حوادث و سوانح نیستند باعث بروز چنین برخوردهای ناپسندی می شود».

شایان ذکر است با پیگیری های صورت گرفته توسط خبرنگار ما و به نقل از مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس، مصدوم دارای بیماری دیابت بوده است.

حسن همتی بیان کرد: «این جوان 34 ساله مبتلا به دیابت بوده است و به دلیل نوسانات شدید قند دچار کاهش سطح هوشیاری و سقوط در چاله ریل شده است. هم اکنون با تمهیدات پزشکی که صورت گرفته و با جواب سیتی اسکن مشخص شد مصدوم دچار خونریزی مغزی شده است و در اتاق عمل بیمارستان تحت جراحی می باشد.»