رهایی از قصاص در دزفول پس از ۲۱ سال!

رهایی از قصاص در دزفول  پس از ۲۱ سال!

یک محکوم به قصاص پس از ۲۱ سال که در انتظار اجرای حکم خود بود، با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: در سال ۱۳۸۰ نزاعی بین دو نفر در شهرستان دزفول رخ می‌دهد که در این حادثه یک نفر به ضربه گلوله به قتل می‌رسد و این اتفاق باعث ایجاد اختلاف بین ۲ طایفه قاتل و مقتول می‌گردد.

علیرضا باوی می گوید: اختلاف بوجود آمده بین این ۲ طایفه منجر به تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه این شهرستان شد که پس از طی مراحل قانونی، قاتل محکوم به قصاص نفس می‌شود.

به گفته او با توجه به اینکه ۲۱ سال از این حادثه می‌گذرد و قاتل در این سال‌ها ضمن ابراز پشیمانی از بزه خود، در انتظار کابوس اجرای حکم قصاص بوده تا اینکه با درخواست خانواده او از شورای حل اختلاف دزفول و به دستور مقام قضایی پرونده برای حل و فصل و ایجاد صلح و سازش به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف ارجاع که بلافاصله اعضای این شعبه با همکاری ستاد صبر و همیاران صلح و همچنین بزرگان و خیرین این شهرستان و تشکیل جلسات متعددی با ریش سفیدان ۲ طایفه، زمینه را برای مصالحه بین آنان فراهم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در جلسه‌ اولیای دم به حرمت ماه محرم و ارادتی که به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند در پویش به عشق امام حسین می‌بخشم، پس از ۲۱ سال قاتل فرزند خود را بخشیدند و او را از چوبه دار نجات دادند.