نجات جان جوان گمشده در ارتفاعات شهرستان دنا

نجات جان جوان گمشده در ارتفاعات شهرستان دنا
فرد گمشده به دلیل افت فشار و توان جسمی از حرکت باز ایستاده بود

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان جوان گمشده در ارتفاعات روستای باباحاجی توسط سگ‌های زنده یاب این جمعیت خبر داد.

کاظم فلاحی دوست گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (eoc) جمعیت هلال احمراستان کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر مفقود شدن یک مرد جوان (۳۱ ساله) در ارتفاعات تنگ ارزن مشرف به روستای باباحاجی در شهرستان دنا، بلافاصله تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر این شهرستان متشکل از دوتیم امدادونجات کوهستان و یک تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) به منطقه اعزام شدند.

فلاحی دوست افزود: در این عملیات که بیش از ۱۵ ساعت بطول انجامید، با تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان و هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس ۱۱۰ عملیات جستجو و نجات را از چند نقطه احتمالی از بامداد سه شنبه یکم شهریور ۱۴۰۱ آغاز کردیم و با توجه به اظهارات خانواده و مسیر‌های احتمالی بازگشت فرد به خانه عملیات جستجو و نجات ادامه یافت.

وی اضافه کرد: با تلاش و جستجو بی وقفه نجاتگران با تشخیص و نشان گذاری سگ‌های زنده یاب جمعیت هلال احمر سرانجام فرد گمشده ساعت ۱۴ امروز در ارتفاعات و در شعاع ۳ کیلومتری روستای باباجی پیدا شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرد گمشده دارای بیماری زمینه‌ای دیابت بوده و به دلیل افت فشار و توان جسمی از حرکت باز ایستاده و بین دو صخره در بالای کوهستان به صورت بی حال گیر افتاده بود ادامه داد: با تلاش نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر این فرد به محل امن منتقل، و بعد از ارائه کمک‌های اولیه و بازتوانی و ارائه مواد غذایی در صحت وسلامتی تحویل خانواده اش داده شد.