موزه نفت در گچساران احداث می شود

موزه نفت در گچساران احداث می شود
بزودی عملیات اجرایی ساخت موزه آغاز می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث موزه نفت در شهرستان گچساران، سرزمین طلای سیاه، با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان خبرداد.

سعید طالبی پور در نشست با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، گفت: ایجاد موزه نفت نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری و معرفی ظرفیت های اقتصادی  شهرستان گچساران دارد.

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد این موزه نمایش تأسیسات قدیمی اکتشاف نفت در شهرستان گچساران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: معرفی تاریخ و گذشته صنعت نفت به نسل جوان و جذب گردشگر از دیگر اهداف ایجاد موزه نفت در شهرستان گچساران است.

طالبی پور تصریح کرد: مطالعات اولیه ساخت موزه نفت گچساران در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع صورت گرفته است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

همچنین مهرداد کاهکش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست از آمادگی کامل این شرکت در ساخت موزه نفت خبرداد و گفت: با تمام توان در عملیات اجرایی این پروژه بزرگ میراث تاریخی صنعت نفت مشارکت می کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت موافقت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زمین بهتر با مساحت بیشتر به این پروژه اختصاص خواهیم داد، افزود: این موزه نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های تولید نفت و گاز گچساران در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

کاهکش بیان کرد: وسایل قدیمی اکتشاف نفت در شهرستان گچساران دارای قدمت تاریخی زیادی است و نیازمند مکانی برای نگهداری و معرفی به نام موزه نفت است.