موجودی انبارهای اموال تملیکی تا خرداد به حداقل می‌رسد

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی کشور گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی، تا خرداد موجودی این کالاها باید به کمترین میزان برسد

موجودی انبارهای اموال تملیکی تا خرداد به حداقل می‌رسد

عبدالمجید اجتهادی در بازدید از انبارهای اموال تملیکی و خودروهای رسوبی بندر بوشهر افزود: با توجه به دستور رئیس‌جمهور در سفر به استان بوشهر و تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی، در یکی دو روز آینده باید فهرستی از موجودی انبارها تهیه شود.

وی ادامه داد: در این فهرست باید وضعیت کالاهای متروکه و قاچاق مشخص شود تا هر چه زودتر بتوان آن‌ها را تعیین تکلیف کرد.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی کشور گفت: تا پایان فروردین با مشخص شدن وضعیت کالاهای موجود در انبارهای متروکه، باید انبار برای انجام کارهای واردات و صادرات در اختیار اداره کل بنادر و دریانوردی قرار داده شود.

وی با بیان اینکه با تلاش رئیس جمهور و قوه قضاییه هم‌افزایی و همگرایی ملی در خصوص تعیین تکلیف کالاها در سازمان اموال تملیکی شکل گرفته است، گفت: تا پیش از عید نوروز ۵۴ درصد از انبارها تخلیه و در برخی از استان‌ها تجمیع انبار صورت گرفته است.

اجتهادی در خصوص رسیدگی به موضوع ۹۸۱ خودرو وارداتی رسوب شده در بندر بوشهر گفت: مشکل این خودروها مربوط به چند سال است که برای اداره بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی ادامه داد: با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه پرونده این خودروها در دادگاه انقلاب تهران در حال رسیدگی است.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی کشور تاکید کرد: اگر رای قطعی برای کالایی صادر شده، باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

اجتهادی در مورد مزایده‌های فروش گفت: مزایده‌ها با راه‌های بهتر و شفاف‌تر و به صورت حراج الکترونیک واز طریق بورس کالا امسال دنبال می‌شود.

 رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر هم گفت:‌در سال گذشته از سه هزار و ۶۰۰ پرونده بیش از ۲ هزار  و ۲۰۰ پرونده به ارزش ۸۴۰ میلیارد تومان در این سازمان تعیین تکلیف شده است.

محمد قاسم صادقی افزود: با تعیین تکلیف این پرونده ۵۵ درصد از کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شده و حجم کالاهای رسوبی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: افزون براین همچنین یک هزارو ۶۰۰ پرونده جدید نیز به این سازمان وارد شده که باید تعیین تکلیف شوند.