مهمترین پایانه صادراتی ایران دو مجوز ویژه دریافت کرد

مهمترین پایانه صادراتی ایران دو مجوز ویژه دریافت کرد
توجه ویژه گمرک ایران به مبارزه با قاچاق مواد مخدر

ناظر گمرکات استان بوشهر و مدیرکل گمرک این استان از اختصاص دو مجوز ویژه گمرکی به گمرک دیر به عنوان مهمترین پایانه صادراتی و ترانزیتی کالا از کشورمان به قطر خبر داد.

علی سلیمانی مدیرکل گمرک بوشهر، ظهر امروز در گفت‌وگویی از اختصاص دو مجوز ویژه گمرکی به گمرک دیر به عنوان مهمترین پایانه صادراتی و ترانزیتی کالا از کشورمان به قطر خبر داد و اظهار داشت: از این پس فعالان اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی از گمرک دیر دیگر نیاز به مراجعه به گمرک بوشهر ندارند و می‌توانند به صورت مستقیم نسبت به ترانزیت کالای خود از طریق گمرک بندر دیر اقدام کنند.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: یکی از مجوز‌های گرفته شده رویه «کارنه تیر ورودی» است که سندی است گمرکی، که برای ترانزیت بین المللی کالا در کشور مبدا صادر می‌شود و به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به طور مهروموم شده از خاک کشور‌های بین راه عبور می‌کند و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرز‌های ورودی و خروجی این کشور‌ها طبق قوانین داخلی آن‌ها نخواهد بود.

وی ادامه داد: دومین مجوز را رویه ترانزیت خارجی مبدأ عنوان کرد که بر اساس آن کالا به منظور خروج از قلمرو گمرکی از یک گمرک مجاز وارد و از گمرک مجاز دیگر تحت نظارت‌های گمرکی خارج می‎شود که این امر موجب آسان شدن و تسریع در فرآیند ترانزیت کالا در گمرک دیر خواهد شد.

این مقام مسئول اعلام کرد: گرفتن این مجوز‌ها علاوه بر ارز آوری و آسان شدن بازرگانی موجب کاهش هزینه‌ها، توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصاد در این منطقه خواهد شد.

سلیمانی تاکید کرد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بندر‌های ایرانی حوزه خلیج فارس، کمترین فاصله را با بندر الرویس کشور قطر دارد که این موضوع منجر به افزایش صادارت از این گمرک به قطر شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه گمرک ایران به مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: در همین زمینه دو قلاده سگ موادیاب به منظور مقابله با قاچاق انواع مواد مخدر و همچنین بازرسی از محموله‌های صادراتی، وارداتی وترانزیتی در گمرک دیر مستقر شده است.