منتظر دربی جام حذفی باشید!

منتظر دربی جام حذفی باشید!

پیروزی استقلال برابر پیکان، نام این تیم را نیز به جمع هفت تیم دیگر حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی اضافه کرد. شاگردان مجیدی در دیداری سخت و دشوار با تک گل ارسلان مطهری در وقت‌های اضافه، از سد تیم سخت‌کوش مجتبی حسینی عبور کردند، آن هم در روزی که پیکان موقعیت‌های بیشتر و بهتری برای گلزنی خلق کرده بود.

 با تمام این اتفاقات، استقلال توانست با استفاده از تجربه بالا‌، از سد میزبان خود عبور کرده و راهی مرحله بعدی این پیکارها شود. قرار است مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی، در یکی از تاریخ‌های ۱۴ یا ۱۵ اسفند برگزار شود تا تیم‌های حاضر در این مرحله، چهره حریفان خود را بشناسند. آن‌گونه که رسانه‌ها مدعی شده‌اند، ۳ مرحله باقی‌مانده رقابت‌ها در حدفاصل ۲۰ فروردین تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود تا به این‌ترتیب قهرمان این رقابت‌ها در این تاریخ مشخص شود.

* آلومینیوم اراک:

شاگردان رسول خطیبی در مرحله قبل دست به کار بزرگی زده و سپاهان مدعی را از دور رقابت‌ها کنار زدند. آنها در ضربات پنالتی موفق به شکست تیم محرم نویدکیا شدند. آلومینیوم مرحله پیش از آن نیز از سد فجرسپاسی عبور کرده بود. دو بازی این تیم در اراک بوده و آنها در دور بعد قطعا مهمان خواهند بود مگر آنکه با خیبر خرم‌آباد روبه‌رو شوند که آنگاه قرعه‌کشی تیم میزبان را مشخص می‌کند.

 * استقلال:

استقلال مسیر سختی را تا رسیدن به این مرحله طی کرد. آنها در دور یک‌شانزدهم نهایی و به زحمت، در ضربات پنالتی از سد تیم دسته دومی نود ارومیه عبور کردند و در دور یک‌هشتم نهایی نیز در وقت‌های اضافه با تک گل ارسلان مطهری به پیروزی دست یافتند. به‌جز خلیج فارس ماهشهر، استقلال در این مرحله به مصاف هر تیمی برود، دیدارش در تهران برگزار می‌شود. در صورت تقابل با ماهشهری‌ها، برای تعیین تیم میزبان قرعه کشی انجام می‌شود.

 * پرسپولیس:

سرخ‌پوشان پایتخت دو مرحله قبلی را کاملا مقتدرانه پشت سر گذاشته‌اند. تیم گل محمدی ابتدا با 4 گل از سد ویستا توربین عبور کرد و سپس با 3 گل ذوب‌آهن را در اصفهان شکست داد. آنها نیز هم‌چون استقلال در دور بعدی، در تهران به میدان می‌روند مگر این‌که در مراسم قرعه‌کشی، خلیج فارس ماهشهر به‌عنوان حریف پرسپولیس انتخاب شود.

 * خلیج فارس ماهشهر:

آنها تیم شگفتی ساز امسال هستند. عبور از سد دو تیم لیگ برتری هوادار و نفت مسجدسلیمان، کار بزرگ ماهشهری‌ها بوده است. آنها شانس برگزاری بازی دور بعد در خانه را دارند مگر این‌که قرعه آنها به سرخابی‌های پایتخت بخورد.

 * خیبر خرم‌آباد: 

تیم عبدالله ویسی نهایت استفاده را از فرصت میزبانی برد و در دو دور گذشته، مس شهر بابک وصنعت نفت آبادان را شکست داد و اکنون خود را در میان هشت تیم پایانی این پیکارها می‌بیند.

 * مس رفسنجان:

تیم محمد ربیعی در کنار آلومینیوم و خلیج فارس ماهشهر، تیم‌هایی هستند که در دو دور قبلی با تیم‌های لیگ برتری روبه‌رو شده‌اند. آنها ابتدا تراکتور را در ضربات پنالتی شکست دادند و سپس با یک گل از سد شهرخودرو عبور کردند.

 * مس کرمان:

پیروزی بزرگ برابر فولاد در ضربات پنالتی، تیم فرزاد حسین خانی را به این مرحله رسانده است. آنها در یک‌شانزدهم نهایی نیز موفق به شکست ماشین سازی تبریز شده بودند.

 * نساجی قائمشهر:

نساجی در دور قبل نتیجه فوق العاده‌ای کسب کرد و 3 بر یک از سد گل گهر پرستاره گذشت. آرمان گهر نیز دیگر حریف تیم ساکت الهامی در دور یک‌شانزدهم نهایی بود.

 قرار است چند هفته دیگر مراسم قرعه کشی این پیکارها برگزار شود. ممکن است که استقلال و پرسپولیس برای سومین سال متوالی، در رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر روبه‌رو شوند. اتفاقی که در 2 سال گذشته رخ داده بود. به نظر شما در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی چه تیم‌هایی با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند و آیا احتمال برخورد سرخابی‌های پایتخت با یکدیگر وجود دارد یا خیر؟ نظرات خود را برای ما ارسال کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌نمایش گذاشته شود.