منازل مسکونی شهروندان فارس به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود

منازل مسکونی شهروندان فارس به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود
استان فارس در این زمینه نباید نسبت به سایر نقاط کشور عقب باشد

استاندار فارس گفت: امیدواریم با توجه به قول پیمانکار، تا پایان امسال شاهد اتمام شبکه گذاری فیبر نوری در شهرستان‌های لار، فسا، کازرون و مرودشت باشیم.

محمد هادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی روند اجرایی اتصال منازل استان فارس به شبکه فیبر نوری در شیراز بیان کرد: علاوه بر شهرستان‌های مذکور، جدول زمان‌بندی اجرا در سایر شهر‌های استان نیز در طی چند هفته آتی به اینجانب ارائه شود.

او گفت: پیرو جلسه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین با توجه به ضرورت افزایش دسترسی مردم استان به پهنای باند بیشتر، خواستار احداث و تکمیل شبکه فیبر نوری تا منازل تمام شهروندان استان هستیم.

استاندار فارس افزود: در خصوص مرکز استان نیز پس از تفاهم با شهرداری شیراز و انجام هماهنگی‌های لازم، طی ۲ هفته آتی در این زمینه اقدام لازم انجام خواهد شد.

ایمانیه اظهار کرد: استان فارس در این زمینه نباید نسبت به سایر نقاط کشور عقب باشد.

فیبر نوری یا تار نوری (Optical Fiber) رشته باریک و بلندی از یک مادّه شفاف مثل شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک است. می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد. با فیبر نوری می‌توانیم تلویزیون، تلفن، ویدیو کنفرانس و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت انتقال داد.