ممنوعیت دریافت هرگونه وجه اضافه در مدارس

ممنوعیت دریافت هرگونه وجه اضافه در مدارس

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد که مدیران مدارس به جز سمپاد و شاهد از دریافت وجه هنگام ثبت نام اجتناب کنند.

سیدمحمد خلیلی گفت: "ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی و نصیب برابر آموزشی" شعار اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان در تحقق اهداف آموزش و پرورش در حوزه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی پیش رو است.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف دولت مردمی در خدمت‌رسانی به مردم استان به کار خواهد بست؛ رعایت اصول شفافیت، عدالت محوری، مردم‌داری، قانون‌مداری و فسادستیزی مهمترین گام‌هایی است که آموزش و پرورش خوزستان با تمام توان در راستای پیاده‌سازی آن‌ها در حوزه‌های مختلف عملکردی به ویژه در بحث ثبت نام به کار خواهد بست.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خوزستان گفت: تمامی بخش‌های آموزش و پرورش از جمله مدیران مناطق و نواحی و همچنین مدیران مدارس و معاونین آموزشی آنان با استفاده از امکانات موجود و به کارگیری تجارب گذشته زمینه ثبت نام مطلوب دانش‌آموزان را فراهم خواهند کرد و البته این امر بدون نظارت مردمی و نظارت نهاد‌های درون دستگاهی محقق نخواهد شد.

خلیلی با اشاره به توصیه‌هایی به والدین دانش‌آموزان یادآور شد: از اولیای دانش‌آموزان و تقاضا می‌شود که در امر نظارت بر روند ثبت نام اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان را یاری دهند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: مدیران مدارس باید توجه کافی را داشته باشند که در زمان ثبت نام به جز وجه مربوط به بیمه دانش‌آموزی و مبلغ کتب دانش‌آموزی، از دریافت هر گونه وجه دیگری اجتناب کنند. البته مدارس خاص مانند شاهد (تحت عنوان کمک سرانه مشارکت) و سمپاد (تحت عنوان حق ثبت) از این قاعده مستثنی هستند.

وی درخصوص لباس فرم دانش‌آموزی تاکید کرد: به منظور کمک به معیشت خانواده‌ها و رفاه حال اولیا، دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های فرم سال گذشته خود که همچنان مناسب هستند استفاده کنند. البته انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس نیز این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز، کارگاه‌های مجاز تولیدی لباس فرم دانش‌آموزی را به اولیا معرفی کنند. همچنین اولیا در صورت تمایل می‌توانند مطابق رنگ و طرح لباس فرم مصوب انجمن اولیا و مربیان مدرسه که در تابلوی اعلانات مدارس نصب شده است، برای دانش‌آموز خود لباس تهیه کنند.

خلیلی یادآور شد: مخاطبان آموزش و پرورش در صورت داشتن هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهاد در ارتباط با ثبت نام می‌توانند از طریق سامانه shekayat.medu.ir و یا QR کد ویژه نظرسنجی اولیا که در محل ثبت نام مدارس نصب شده است، اقدام یا با یکی از شماره تلفن‌های زیر ارتباط حاصل کنند.