مقتدی صدر: حفظ صلح از همه جهات ضروری است

مقتدی صدر: حفظ صلح از همه جهات ضروری است
. ما همه می‌خواهیم به امام حسین علیه السلام خدمت کنیم

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق نسبت به طرف‌هایی که قصد اختلاف افکنی و ایجاد فتنه دارند هشدار داد و از هرکسی که طی ایام زیارت اربعین رفتار توهین‌آمیز انجام دهد، اعلام برائت کرد.

مقتدی صدر در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «حفظ صلح و آرامش در سفر اربعین امسال در همه اشکال ضروری است. طرف‌هایی هستند که می‌خواهند اختلاف افکنی و ایجاد فتنه کنند. امیدواریم که این فرصت از کینه توزان نسبت به زیارت اربعین و تفاله‌های بعثی و هر طرف دیگری که باشد سلب شود. به ویژه آن‌که این زیارت، یک مراسم عمومی است و محدود به زوار عراقی نیست که بر اهمیت آن می‌افزاید.»

رهبر جریان صدر افزود: «هرکس از او رفتار توهین، خشونت، آسیب زایی، درگیری یا هر چیز دیگری صادر شود، ما از او اعلام برائت می‌کنیم و مراجع ذی‌صلاح باید وظیفه قانونی خود را انجام دهند.»

وی ادامه داد: «اگر کسی اهانت کرد، هیچ‌کس حق پاسخگویی به او را ندارد، بلکه باید او را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کند. ما همه می‌خواهیم به امام حسین علیه السلام خدمت کنیم نه این‌که از شعائر و مقدسات و صلح ملی غفلت کنیم.»

مقتدی صدر بار دیگر خواستار عدم مداخله «سرایا السلام»، «الحشد الشعبی» یا هر جناح مسلح شد و گفت: «خوشبختانه این موضوع به سایر نیرو‌های امنیتی سپرده شده است.»