معلم اخراج شده قائمشهری به کار برگشت

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران: خانم معلم قائمشهری برکنار نشده بود که بازگشت به کار شود

معلم اخراج شده قائمشهری به کار برگشت

استاندار مازندران درپی اخراج معلم قائمشهری به دلیل پخش کلیپی کوتاه در فضای مجازی گفت: پس از ارسال درخواست آیت الله معلمی امام جمعه قائمشهر، با بازگشت به کار این معلم موافقت شد.

سید محمود حسینی پور در پی تصمیم قطع‌همکاری معلم قائمشهری که ناشی از پخش کلیپی کوتاه در فضای مجازی بود، گفت: پس از ارسال درخواست آیت‌الله‌معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و پدر دو شهید والامقام و همچنین ابراز ندامت معلم و عدم دقت به محتوای موسیقی از سوی ایشان، با بازگشت این معلم به کلاس درس در روز مبعث پیامبر رحمت، موافقت شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران، افزود: پخش موسیقی مبتذل و مروج خشونت، پخش تصاویر دانش آموزان بدون اطلاع و رضایت والدین بر خلاف تمامی استانداردها حتی آن کشورهای مدعی حقوق بشر است و لذا انتظار این است که متولیان این امر اهتمام جدی در جلوگیری ترویج مصادیق گفته شده داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران: خانم معلم قائمشهری برکنار نشده بود که بازگشت به کار شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره موضوع قطع همکاری معلم قائمشهری بابت انتشار کلیپی با محتوای نامناسب گفت: این خانم معلم از کار برکنار نشده بود که مجدد به کار دعوت شود و فردا در محل کار خود حاضر خواهد بود و همکاری با وی ادامه دارد.

حسین کمالی پاشاکلائی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح کامل آنچه طی این مدت اتفاق افتاده اظهار کرد: مستحضر هستید این موضوعی که اخیرا رخ داد، مطابق آنچه نبود که در رسانه‌ها به آن اشاره و پرداخته شد. این خانم معلم تا روز چهارشنبه در محل کار حضور داشتند و پنجشنبه و شنبه نیز که تعطیل بود و فردا به محل کار خود می‌رود و فضای رسانه‌ای این موضوع را به شیوه خود منعکس کردند.

کمالی پاشاکلایی، افزود: به محض انتشار این کلیپ با محتوای نامناسب در فضای رسانه‌ای، آموزش پرورش مطلب را بررسی کرد و واحدهای نظارتی تصمیم گرفتند که مانع ادامه همکاری این معلم شوند؛ در چنین مواردی روال به این شکل است که مراتب باید طی نامه‌ای به معلم ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ نامه به خانم معلم مبنی بر بیان توضیحات و اعلام دفاعیات، متاسفانه برای خانم معلم کاری پیش‌ آمد که نتوانست برای عرض توضیحات مراجعه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ما به‌رغم وجود تعطیلات در طی این ۲ روز مراتب را بررسی کردیم و شخص استاندار مازندران نیز طی تماسی دستور موکد دادند مبنی بر اینکه این پرونده هرچه سریعتر به طور فوق‌العاده بررسی شود، در نتیجه واحدهای نظارتی به دلیل اهمیت مسئله بسیج شدند.

کمالی پاشاکلایی متذکر شد: با توجه به اظهار ندامت و پشیمانی این خانم معلم و نیز اظهار به ناآگاهی از محتوا و بیان اینکه هیچگونه قصد و نیت سوء و تخریبی نداشته و خطایی در این ارتباط صورت گرفته است، وی درخواست چشم‌پوشی از خطا و اعطای فرصت جبران داشت.