معضل سرقت دریچه‌های فاضلاب در گناوه

معضل سرقت دریچه‌های  فاضلاب در گناوه
سرقت دریچه‌های منهول

مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: سرقت دریچه‌های منهول فاضلاب در شهر گناوه به یک معضل تبدیل و برای خودروها، موتورسیکلت سواران و عابران خطرآفرین شده است.

عبدالعزیز عبداللهی در تشریح این خبر بیان کرد: فاضلاب یکی از سامانه‌های موجود در ساختار شهر‌ها است که در کنار شبکه‌های آب، برق و گاز برای رفاه زندگی مردم ایجاد شده، که برای متصل کردن چند مسیر فاضلاب از منهول (چاهک) استفاده می‌شود.

 وی افزود: در چند ماه اخیر سرقت دریچه‌های این منهول‌ها در شهر گناوه به یک معضل تبدیل شده و برای خودروها، موتورسیکلت سواران و عابران خطرآفرین شده است.

به گفته مدیر آب و فاضلاب گناوه، دریچه‌های فاضلاب به دلیل مصالح موجود در آن و دسترسی ساده، هدف مناسبی برای سارقان است، اما حفره‌های عمیق ناشی از سرقت این دریچه‌ها، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی برای شهروندان ساکن در محلات به بار خواهد آورد.

 وی گفت: اگرچه تا کنون مردم با قرار دادن وسایل هشدار دهنده همچون چوب، صندلی، یا تایر خودرو و ... درصدد اطلاع رسانی از سرقت دریچه‌های فاصلاب برآمده‌اند تا از بروز خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری کنند، اما این اقدام ممکن است به بسته شدن مسیر‌های فاضلاب ختم شود.

 عبداللهی ادامه داد: منهول‌های بدون درپوش، زمینه ورود انواع زباله و شاخ و برگ درختان را به شبکه فاضلاب هموار می‌کند که پیامد و عواقبی برای سطح شهر و منازل مردم دارد.

 وی با بیان اینکه روزانه ۴ تا ۵ سرقت منهول از سوی سارقان صورت می‌گیرد، افزود: تداوم سرقت منهول‌های فاضلاب در گناوه، مشکلات جدی برای این شهر ایجاد کرده و هزینه‌های زیادی را به شرکت آب و فاضلاب تحمیل می‌کند که جایگزینی هر کدام از این دریچه‌ها بیش از ۴۰ میلیون ریال هزینه به‌دنبال دارد.

 مدیر آب و فاضلاب گناوه با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سرقت دریچه‌های فاضلاب در گناوه گفت: امور آب و فاضلاب این شهرستان با تعویض دریچه‌های کامپوزیت که به علت دارا بودن مواد اولیه پلیمری در آن غیر قابل بازیافت بوده و طعمه جذاب برای سارقان نیست، توانسته است گامی بزرگی در جهت کاهش هزینه‌ها بردارد.

 وی گفت: هر سرقتی که از منهول‌ها تا کنون انجام شده و بی شمار نیز بوده به کلانتری در صورت‌جلسه‌ای اعلام شده است.

 عبداللهی با تقدیر از همکاری مردم در اجرای طرح و برنامه‌های این شبکه از آن‌ها خواست درصورت مشاهده سرقت منهول‌ها، سریع به پلیس اطلاع دهند.