معاون شبکه بهداشت گناوه:دورهمی‌های سیزده بدر به کانون شیوع کرونا تبدیل نشود

معاون شبکه بهداشت گناوه:دورهمی‌های سیزده بدر به کانون شیوع کرونا تبدیل نشود

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه هشدار داد: مراقب باشیم دورهمی‌های خانوادگی سیزده بدر به کانونی برای شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان تبدیل نشود.

محمدرضا توکلی روز جمعه با ابراز نگرانی از افزایش  تجمعات نوروز امسال و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی ، به خصوص توسط مسافران  افزود: توجه نکردن به دستورالعمل‌های بهداشتی، تشکیل تجمعات و گردهمایی های خانوادگی در روز سیزده بدر امسال، می‌تواند تبدیل به کانونی برای شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان شود.

وی اظهارداشت: در این زمینه بخصوص اغلب شهروندان و اعضای خانواده‌ها  در تعطیلات نوروز، به عناوین مختلف و به فراخور شغل یا وظایف خود، با مسافران شهرهای مختلف ، بدون حفظ فاصله فیزیکی ایمن و استفاده از ماسک یا در مکان‌های سرپوشیده بدون تهویه مناسب در ارتباط بوده‌اند.

 توکلی گفت: شهروندان همزمان با روز طبیعت ، ایمنی و مراقبت از محیط زیست را رعایت و از روشن کردن آتش به صورت جدی پرهیز کنند و در صورت انجام این کار پس از ترک محل،  آنرا کامل خاموش کنند.

وی  تاکید کرد: دفع نامناسب بطری‏‌های نوشابه و آب معدنی، برای طبیعت و  دیگران مشکل‏ ساز است و باید مدنظر طبیعت گردان‌ها در روز سیزده بدر  قرار گیرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اینکه مهم‌‏ترین مسائل در این روز استفاده از آب آشامیدنی سالم و  خرید نکردن مواد غذایی و تنقلات از دستفروشان است، افزود: آب آشامیدنی باید از فروشگاه‌های مطمئن  تهیه شود که بهتر است از مبدا حرکت تهیه یا به صورت بطری‌های آماده  خریداری شود.

وی گفت: شهروندان به هیچ وجه زباله‏ های خود را در طبیعت رها نکنند و  از کیسه‏ های مخصوص استفاده کنند.

توکلی  بیان کرد:  طبق آمار نوروز سال گذشته حدود ۶۰ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است که این موضوع هشدار جدی برای کسانی است که باتوجه به پایان تعطیلات نوروز، در این روز از مبدا شهرها حرکت یا به شهرها نزدیک می شوند، در شرایطی قرار می گیرند که خسته یا خواب آلوده بوده و به مقررات راهنمایی رانندگی توجه کامل نمی کنند. 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه  بر توجه والدین به ایمنی کودکان متناسب با شرایط محیط تاکید کرد و  افزود:با توجه به شرایط خاص این روز، ماشین‏‌ها  بهتر است در محل های اختصاصی یا فاصله ایمن از جاده‌ها پارک شوند.

توکلی یادآورشد: موتورسواران در روز طبیعت علاوه بر رعایت مسائل ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی، از سبقت و سرعت غیر مجاز بجد پرهیز کنند.