بازدید یک میلیون نفری گردشگران از قشم/جزایر ناز پرمخاطب ترین سایت تفریحی

بازدید یک میلیون نفری گردشگران از قشم/جزایر ناز پرمخاطب ترین سایت تفریحی

رییس کمیته گردشگری و اماکن تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم از بازدید یک میلیونی و ۱۹ هزار نفری گردشگران فصل بهار از اماکن تفریحی و سیاحتی قشم در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

علیرضا امری‌کاظمی صبح امروز (۱۲ فروردین ماه) در تشریح این خبر افزود: این شمار بازدید از اماکن تفریحی و سیاحتی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز دهم فروردین ۱۴۰۱ انجام شده که ۷۶.۶ درصد از آنها مربوط به پنج سایت گردشگری حوزه محیط زیست است.

وی بیان کرد: ژئوپارک با ۱۲۶ هزار و ۷۲۳ مورد بازدید ۱۲.۴ درصد از بازدیدها را به خود اختصاص داده و غرفه های صنایع دستی نیز ۶.۶ درصد از بازدیدها را شامل می‌شود.

رییس کمیته گردشگری و اماکن تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ۲۷ هزار و ۱۳۱ نفر از میهمانان نوروزی میراث فرهنگی جزیره قشم نگین خلیج فارس را به نظاره نشسته‌اند.

امری‌کاظمی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ مرکز تفریحی دریایی، هوایی و سافاری جزیره قشم نیز لحظات خاطره‌انگیزی را در نوروز ۱۴۰۱ برای ۱۷ هزار و ۶۲۵ تَن از هموطنان رقم زدند، تصریح کرد: جزایر ناز با استقبال ۴۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و گردشگران پرمخاطب ترین سایت تفریحی سیاحتی قشم است.