عملیات اصلاح گردنه شهرپیر - حاجی آباد اجرایی می شود

عملیات اصلاح گردنه شهرپیر - حاجی آباد اجرایی می شود

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از تامین اعتبار ۵۰ میلیاردی برای اصلاح گردنه حاجی آباد – شهرپیر داراب و اجرایی شدن آن خبر داد.

رضا اکبری بعد از ظهر پنجشنبه در سومین سفر خود به شهرستان داراب در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی داراب با بیان اینکه قول مساعد برای روکش آسفالت راه‌های فرعی، روستایی و اصلی در برنامه قرار دارد، تاکید کرد: اجرای بیش از ۲۰ کیلومتری روشنایی و حفاظ بتنی (بولوار) در جاده‌ها و در میانه بزرگراهی در دست احداث هست.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: برای اجرا و احداث تعدادی پل و برج نوری در دو شهرستان داراب و زرین دشت برنامه ریزی شده و اعتبار آن نیز به استان ابلاغ شده و قراردادهای مربوطه نیز منعقد شده است و عملیات اجرایی آن آغاز شده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

وی تصریح کرد: با قولی که به نماینده داراب و زرین دشت در حضور وزیر داده ایم تا شهریور ماه امسال همه پروژه‌ها را به بهره برداری می‌رسانیم.

اکبری همچنین به مطالبه مهم شهرستان زرین دشت در خصوص حذف گردنه حاجی آباد - شهر پیر بعنوان شاه راه رونق اقتصادی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه حذف گردنه حاجی آباد - شهرپیر چون حجم عملیات آن بالاست شاید در این بازه زمانی تکمیل و قابل بهره برداری نباشد.

وی یادآور شد: پروژه گردنه شهرپیر به تنهایی نیازمند ۵۰ میلیارد تومان برای خاکبرداری است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: اعتبار ۵۰ میلیاردی حذف گردنه شهرپیر به استان ابلاغ شده و بزودی به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اکبری با اشاره به وقوع حوادث دلخراش در محورهای داراب و زرین دشت، گفت: حجم تردد در محورهای این دو شهرستان سنگین است و همین امر بر لزوم ارتقا کیفیت و سطح خدماتی تاکید دارد.

او ادامه داد: پس از اتمام عملیات آسفالت توسط راه و شهرسازی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز عملیات خط کشی و ایمن سازی را در کمترین زمان انجام می‌دهد تا در یک حرکت رو به جلو شاهد یک جهش خوب در حوزه راه‌ها باشیم.