معاون امنیتی استانداری خوزستان: خوزستان محل امنی برای سوداگران مواد و قاچاقچیان اسلحه نیست

معاون امنیتی استانداری خوزستان: خوزستان محل امنی برای سوداگران مواد و قاچاقچیان اسلحه نیست

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه این استان مکان امنی برای سوداگران مواد مخدر و قاچاقچیان اسلحه و مهمات نیست، گفت: عزم شورای تامین خوزستان برای مقابله سریع، جدی و خشن با قاچاقچیان سلاح و مهمات و سوداگران مواد مخدر جدی است.

ولی‌الله حیاتی در حاشیه رونمایی از کشفیات سلاح غیرمجاز و مواد مخدر و همچنین ناوگان خودرویی و موتورسیکلت که امروز (۱۱ اسفندماه) انجام شد، اظهار کرد: امسال " طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی استان خوزستان" در شورای امنیت کشور تصویب شد؛ در قالب این طرح تکالیفی برای دستگاه‌های ملی و استانی تعیین شده بود که بخشی از این تکالیف مربوط به نیروی انتظامی کشور بود.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها تقویت ناوگان حمل و نقل خودرویی نیروی انتظامی بود که امروز این امر توسط نیروی انتظامی کشور محقق و ۹۵ خودرو به چرخه خودرویی نیروی انتظامی خوزستان افزوده شد. سایر دستگاه‌های ملی و استانی نیز تکالیف مربوطه را برای اجرای این طرح انجام می‌دهند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: خوزستان مکان امنی برای سوداگران مواد مخدر و قاچاقچیان اسلحه و مهمات نیست و هشدار می‌دهم که عزم شورای تامین خوزستان برای مقابله سریع، جدی و خشن با قاچاقچیان سلاح و مهمات و سوداگران مواد مخدر جدی است و هرگز اجازه نخواهیم داد امنیت خوزستان توسط قاچاقچیان سلاح و مهمات و سوداگران مواد مخدر به خطر بیفتد.

وی با اشاره به کشف بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ قبضه سلاح طی امسال، بیان کرد: در خصوص تیراندازی‌های غیرمجاز نیز برنامه‌های متنوعی در بحث فرهنگی، پیشگیری و مقابله‌ای در شورای تامین خوزستان به تصویب رسیده است. در این هفته نیز نمایشگاه سلاح‌های جمع‌آوری شده توسط اعضای شواری تامین و جامعه اطلاعاتی خوزستان برگزار خواهد شد.

حیاتی افزود: از نخبگان، سران عشایر و شیوخ دعوت می‌شود تا اقناع‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهند. علاوه بر اقدامات فرهنگی، اقدامات مقابله‌ای نیز توسط دستگاه‌های عملیاتی خوزستان به صورت روزانه در حال انجام است.