معاون استاندار فارس: پیگیر تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی هستیم

معاون استاندار فارس: پیگیر تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی هستیم
عکس از آرشیو، بازدید سرزده رئیس‌جمهور از کارخانه کاغذسازی زاگرس، مهر ۱۴۰۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه احداث کارخانه کاغذسازی زاگرس تاکنون حدود ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: پیگیری برای اعطای تسهیلات بانکی به این کارخانه با هدف شتاب‌بخشی به راه‌اندازی آن ادامه دارد.

محسن ربانی‌زاده با یادآوری بازدید سرزده رئیس جمهور از این واحد در حال احداث در سفر استانی دولت به استان فارس در ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ افزود: در حال پیگیری برای حل مشکل کارخانه کاغذسازی در زمینه کمبود اعتبارات هستیم زیرا تا زمانی که این اعتبار تأمین نشود نمی‌توانیم عملیات پایانی جهت بهره‌برداری از این کارخانه را به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: مبلغی در حدود ۶۰۰ تا هزار میلیارد تومان از سوی مدیران این کارخانه برای ادامه یافتن عملیات اجرایی جهت بهره‌برداری از این واحد صنعتی پیش‌بینی شده است اما با توجه به اینکه سقف تسهیلات بانک صنعت و معدن ۴۰۰میلیارد تومان است، مقرر شده که یا مجوز خاصی برای اعطای این تسهیلات صادر و یا بانک مکملی برای تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال سفر اخیر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور به شیراز برای پیگیری مصوبات سفر استانی دولت و پیگیری‌های دفتر معاون اول رئیس جمهور، قرار بر این شد که اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی این کارخانه توسط بانک صنعت و معدن تأمین شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: در واقع مقرر شده تسهیلات لازم از سوی بانک صنعت و معدن و یا بانک دیگری به عنوان بانک‌مکمل در اختیار مدیران این کارخانه قرار بگیرد تا این کارخانه پس از تأمین اعتبار در مرحله تکمیل و راه‌اندازی قرار بگیرد.

کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس واقع در جاده شیراز - مرودشت، با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تُن انواع کاغذ را از محل کاغذهای بازیافتی دارد و از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی کشور محسوب می‌شود. ساخت این کارخانه نزدیک به یک دهه پیش آغاز شده است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مهرماه ۱۴۰۰ در سفر استانی به فارس از این کارخانه بازدید کرد و دستور داد استاندار، کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده، هرچه‌سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.