معاون استاندار فارس:‌ مزایده کارخانه‌های آزمایش مرودشت و آی‌تی‌آی دنبال می‌شود

معاون استاندار فارس:‌ مزایده کارخانه‌های آزمایش مرودشت و آی‌تی‌آی دنبال می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه مزایده کارخانه‌های آی‌تی‌آی و آزمایش مرودشت دنبال می‌شود، به بازدید مهر۱۴۰۰ رئیس‌جمهور از کارخانه آزمایش اشاره کرد وگفت: انتظاراتی که پس از سفر رئیس‌جمهور از این کارخانه داشتیم، تاکنون محقق نشده است و تصمیم به مزایده این کارخانه گرفته‌ایم.

محسن ربانی‌زاده افزود:‌ کارخانه آزمایش هم‌ پس از چند سال تعطیلی، حدود ۴۰ اشتغال ایجاد کرده و در حال تولید آبگرمکن گازی ایستاده است و قرار است که خط تولید کولر هم به خطوط تولید این کارخانه اضافه شود اما به دلیل اینکه انتظاراتی که ما پس از سفر رئیس‌جمهور برای فعال شدن این کارخانه داشتیم هنوز هم محقق نشده تصمیم به مزایده این کارخانه گرفته‌ایم و قرار است بانک ملت مراحل برگزاری مزایده را پیگیری کند.

ربانی‌زاده در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کارخانه آی‌تی‌آی نیز ادامه داد: وضعیت کارخانه آی‌تی‌آی نیز در سفر دادستان کل کشور به شیراز و جلساتی که با حضور استاندار فارس گرفته شد مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که کل کارخانه در رهن بانک ملی است مقرر شده که این کارخانه به مزایده گذاشته شود تا از این طریق مشکلات این واحد صنعتی برطرف و مطالبات کارگران و سهام‌داران پرداخت شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه فعال شدن بنگاه‌های راکد استان در دستورکار است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با جلساتی که در شهرک صنعتی و سایر شهرستان‌ها تشکیل شده، مشکلات مالی و فنی بنگاه‌ها برطرف شود و می‌توان گفت در ۶ماه گذشته حدود ۹۰ کارگاه راکد فعال شد. بررسی و حل مشکلات بقیه بنگاه‌ها نیز در اولویت قرار دارد تا بتوانیم شاهد توسعه استان در این عرصه باشیم.

کارخانه آزمایش مرودشت هم که چند سالی از حرکت بازایستاده بود، به دنبال بازدید سرزده و دستور رئیس‌جمهور در جریان سفر استانی مهرماه ۱۴۰۰، در خردادماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را با راه اندازی یک خط تولید از سر گرفت اما مسئولان استانی تأکید دارند که میزان اشتغالزایی این کارخانه باید به ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

کارخانه آی تی آی(مخابرات راه دور) نیز از سال ۵۳ با همکاری شرکت nec ژاپن در شهر شیراز راه اندازی شد که ۱۶ سال تعطیل است و احیای این واحد صنعتی هم در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.