بیش از هشت تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

بیش از هشت تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال هشت تن و ۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نهادهای مسئول مبارزه با این جرم در این استان کشف شد.

ارسطو ترکمان منش افزود: ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر استان بوشهر در حوزه آبی بوده است.

وی اظهار کرد: این میزان مواد مخدر در ۲ مسیر ترانزیتی خشکی و دریا برای مقصد استان‌های مرکزی کشور و کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس بارگیری شده بود که با هوشیاری دستگاه‌های مبارزه کننده با مواد مخدر و همکاری و پشتیبانی دستگاه قضایی استان کشف و ضبط شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بیان کرد: از این میزان کشفیات مواد مخدر چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم توسط اداره کل اطلاعات، سه تن و ۱۷۱ کیلو و ۳۰۰ گرم از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۵۶۴کیلوگرم فرماندهی مرزبانی و ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم نیز از سوی سازمان اطلاعات سپاه کشف شده است.

ترکمان منش بیان کرد: این میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هفت تن و ۳۹۲ کیلوگرم بود ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این مدت یکهزار و ۷۰۰ متهم مربوط به مواد مخدر در استان بوشهر دستگیر و ۱۴ باند کلان نیز در این حوزه منهدم شده است.

به گفته ترکمان منش در نیمه نخست امسال در راستای پاکسازی نقاط آلوده با دستور قضیایی  ۳۱۱ معتاد متجاهر شناسایی و با دستور قضایی جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد تعیین شده از طرف سازمان بهزیستی معرفی شدند.